وب سایت رسمی بنیـــاد آموزشی پژوهشی سامـــا

(دارای شناسنامه واحد فرهنگی 100530 و نماد اعتماد رسانه برخط از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی)

مشاوره آزمون دکتری سراسری و آزاد 1402-1403

برای دریافت مشاوره آزمون دکتری در خبرنامه ساما عضو شوید. لطفا دقیقا موبایل و ایمیل و رشته تان و اینکه به مشاوره در چه زمینه ای از آزمون دکتری نیاز دارید را بنویسید.

سبد خرید شما

در حال حاضر سبد خريد شما خالي مي باشد
در صورت کليک بروي دکمه اضافه به سبد خريد هر کالا، کالاي مورد نظر به اين قسمت اضافه مي گردد

جستجو

ترمز موفقیت شما در آزمون دکتری چیست؟‎

 

ترمز موفقیت: قضاوت زودهنگام

زن و مرد جواني به محله‌ي جديدي اسبا‌ب‌کشي کردند. روز بعد هنگام صرف صبحانه، زن متوجه شد که همسايه‌اش در حال آويزان کردن رخت‌هاي شسته است و گفت: لباس‌ها چندان تميز نيست. انگار نمي‌داند چه‌طور لباس بشويد! احتمالاً بايد پودر لباس‌شويي بهتري بخرد.

 همسرش نگاهي کرد اما چيزي نگفت. هر بار که زن همسايه، لباس‌هاي شسته‌اش را براي خشک شدن آويزان مي‌کرد، زن جوان همان حرف را تکرار مي‌کرد تا اين‌که حدود يک ماه بعد، روزي از ديدن لباس‌هاي تميز روي بند رخت تعجب کرد و به همسرش گفت: ياد گرفته چه‌طور لباس بشويد. مانده‌ام که چه کسي درست لباس شستن را يادش داده؟

مرد پاسخ داد: «من امروز صبح زود بيدار شدم و پنجره‌هاي‌مان را تميز کردم!


 

نتیجه:


زندگی هم همين‌طور است. وقتي رفتار ديگران را مشاهده مي‌کنيم، آن‌چه مي‌بينيم بستگي دارد به درجه‌ي شفافيت پنجره‌اي که از آن به رفتار آن‌ها نگاه مي‌کنيم.


قبل از هرگونه انتقادي به نحوه برگزاری کنکور دکتری یا کمبود وقت و غر زدن و بد بین بودن به همه ی دنیا،  بد نيست به ذهنيتي که در آن لحظه داريم توجه کنيم و از خودمان بپرسيم: آيا آمادگي آن را داريم که به جاي قضاوت کردن و بهانه آوردن ، در پي ديدن جنبه‌هاي مثبت آن باشيم؟ آیا می توانیم پنجره ی ذهن مان را پاک کرده تا راه موفقیت آینده را درست ببینیم؟

هیچ وقت دیر نیست، فقط پشت گوش نیانداز و همین الان شروع کن.

مشاوران بنیاد ساما بصورت کاملا تخصصی شما را همراهی میکنند.





 

منوی موبایل