وب سایت رسمی بنیـــاد آموزشی پژوهشی سامـــا

(دارای شناسنامه واحد فرهنگی 100530 و نماد اعتماد رسانه برخط از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی)

مشاوره آزمون دکتری سراسری و آزاد 1402-1403

برای دریافت مشاوره آزمون دکتری در خبرنامه ساما عضو شوید. لطفا دقیقا موبایل و ایمیل و رشته تان و اینکه به مشاوره در چه زمینه ای از آزمون دکتری نیاز دارید را بنویسید.

سبد خرید شما

در حال حاضر سبد خريد شما خالي مي باشد
در صورت کليک بروي دکمه اضافه به سبد خريد هر کالا، کالاي مورد نظر به اين قسمت اضافه مي گردد

جستجو

افزایش بسیار نگران کننده دانش‌آموختگان کارشناسی ارشد و دکتری

دکتر هروی رئیس کمیته آموزش عالی مجلس افزایش دانش آموختگان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری را نگران کننده دانست.

 رئیس کمیته آموزش عالی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران با اشاره به نگرانی در خصوص وضعیت‌ فعلی حوزه آموزش عالی بخصوص تحصیلات تکمیلی اظهار کرد: در حال حاضر آموزش عالی با زخم‌های عمیق و ساختاری مواجه است، زخم‌هایی که تا برای آن تفکری کارشناسی شده از روی دلسوزی صورت نگیرد کاری از پیش نخواهیم برد.
 
وی با بیان اینکه ساماندهی این حوزه چه در بخش دانشگاه‌های دولتی و غیر دولتی امری ضروری و اجتناب ناپذیر است، ادامه داد: توسعه  کمی در طی سالهای اخیر شرایطی را بوجود آورده است که گریز از آن در شرایط فعلی توان بالایی می‌خواهد.
 
رئیس کمیته آموزش عالی مجلس با تاکید بر اینکه مسئولین وزارت علوم باید تمهیداتی در این زمینه ایجاد کنند، افزود: موج فارغ‌التحصیلان مقاطع ارشد، دکتری در راه است و این در حالی است که جامعه هنوز جایگاه شغلی لازم را برای کاشناسان ایجاد نکرده است و این دغدغه‌ روز به روز قوت می‌گیرد.
 
هروی یادآور شد: نحوه پذیرش در دانشگاه‌ها و هدایت درسی نیازمند بازنگری است، به گونه‌ای که آمار صحیحی از تعداد دانشجویان مقاطع ارشد و دکتری در دست نیست و چنین شرایطی برای سلامت علمی کشور بسیار تاسف بار است.

 

منبع خبر

اطلاعات تکمیلی در مورد این خبر و سایر اخبار آزمون دکتری با ارسال ایمیل و رشته به 09375308900

www.iransama.org

مجری منابع دکتری سراسری و آزاد

منوی موبایل