وب سایت رسمی بنیـــاد آموزشی پژوهشی سامـــا

(دارای شناسنامه واحد فرهنگی 100530 و نماد اعتماد رسانه برخط از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی)

مشاوره آزمون دکتری سراسری و آزاد 1402-1403

برای دریافت مشاوره آزمون دکتری در خبرنامه ساما عضو شوید. لطفا دقیقا موبایل و ایمیل و رشته تان و اینکه به مشاوره در چه زمینه ای از آزمون دکتری نیاز دارید را بنویسید.

سبد خرید شما

در حال حاضر سبد خريد شما خالي مي باشد
در صورت کليک بروي دکمه اضافه به سبد خريد هر کالا، کالاي مورد نظر به اين قسمت اضافه مي گردد

جستجو

نحوه تعیین ظرفیت پذیرش تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد ابلاغ شد.

مصوبه نحوه تعیین و اعمال ظرفیت پذیرش دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی از سوی رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی برای اجرا ابلاغ شد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی، ماده واحده «نحوه تعیین و اعمال ظرفیت پذیرش دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی» که در جلسه ۷۵۸ شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسیده، برای اجرا ابلاغ شد.

بر اساس مصوبه مذکور، توسعه آموزش عالی و پذیرش دانشجو باید بر اساس نیاز و قوانین و ضوابط کشور و براساس سیاست کلی ابلاغی علم و فناوری و نقشه جامع علمی کشور و استانداردهای وزارتین علوم و بهداشت کشور باشد و دانشگاه آزاد اسلامی موظف به رعایت آنها است.

همچنین تعیین ظرفیت سالانه پذیرش دانشجو در تحصیلات تکمیلی و دفترچه آزمون دانشگاه آزاد اسلامی باید حسب مورد به تأیید وزرای علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برسد.

مطابق این ماده واحده، مرجع تعیین ظرفیت و اعطای مجوز کد رشته محل در تمام مقاطع، رشته‌ها وگرایش‌های علوم انسانی، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با همکاری شورای تخصصی تحول و ارتقای علوم انسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی است و دفترچه پذیرش دانشجو در رشته محل‌های علوم انسانی باید قبل از انتشار به تأیید شورای مذکور برسد.

افزون بر این، کد رشته محل‌هایی که مجوز شورای گسترش آموزش عالی را ندارند، باید حداکثر تا اردیبهشت ۱۳۹۴ تعیین تکلیف شوند و مسئولیت بررسی و اعلام انطباق یا عدم انطباق، حسب مورد با وزارتین علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی می‌باشد.

بر اساس این مصوبه، وزارت علوم موظف است گزارش جامعی از وضعیت دانشگاه‌های غیردولتی- غیرانتفاعی، پیام نور و دانشگاه‌های جامع علمی- کاربردی تهیه و به دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برای طرح در شورای عالی، ‌ارائه کند.

منبع خبر

اطلاعات تکمیلی در مورد این خبر و سایر اخبار آزمون دکتری با ارسال ایمیل و رشته به 09375308900

www.iransama.org

مجری منابع دکتری سراسری و آزاد

منوی موبایل