وب سایت رسمی بنیـــاد آموزشی پژوهشی سامـــا

(دارای شناسنامه واحد فرهنگی 100530 و نماد اعتماد رسانه برخط از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی)

مشاوره آزمون دکتری سراسری و آزاد 1402-1403

برای دریافت مشاوره آزمون دکتری در خبرنامه ساما عضو شوید. لطفا دقیقا موبایل و ایمیل و رشته تان و اینکه به مشاوره در چه زمینه ای از آزمون دکتری نیاز دارید را بنویسید.

سبد خرید شما

در حال حاضر سبد خريد شما خالي مي باشد
در صورت کليک بروي دکمه اضافه به سبد خريد هر کالا، کالاي مورد نظر به اين قسمت اضافه مي گردد

جستجو

میانگین قبولی در آزمون دکتری

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با تشریح میزان قبولی داوطلبان دکتری در کشور گفت: میانگین قبولی در آزمون دکتری 5/64 درصد است.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، ابرهیم خدایی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در جمع نمایندگان مردم استان‌های آذربایجان غربی و شرقی در مجلس شورای اسلامی جایگاه آموزش عالی کشور در این دو استان را از بعد سنجش علمی، ارزشیابی آموزش و تضمین کیفیت ارائه و تبیین کرد.

 خدایی، تعداد دانشگاه‌های دولتی استان‌های آذربایجان شرقی و غربی را 9 و 4 دانشگاه اعلام کرد و اظهار داشت: در استان آذربایجان شرقی در سال 1392، 40 هزار و 377 نفر در کنکور کارشناسی ارشد شرکت کرده‌اند که درصد قبولی آنها 14 و 9 دهم درصد بوده است. این ارقام در مورد آذربایجان غربی،24 هزار و 768 نفر و درصد قبولی 14درصد بوده است.

معاون وزیر علوم، آمار شرکت کنندگان در آزمون دکترا را در استان آذربایجان شرقی8 هزار و 934 نفر و در استان آذربایجان غربی5 هزار و 343 نفر اعلام کرد که درصد قبولی آنها به ترتیب 5/22 و 4/66 بوده است.

خدایی، میانگین قبولی در آزمون دکترا در کشور را 5/64 درصد اعلام کرد و گفت: پذیرفته شدگان دو استان مورد بررسی در آزمون دکترا نزدیک به میانگین کشور قرار دارند.

 

منبع خبر


اطلاعات تکمیلی در مورد این خبر و سایر اخبار آزمون دکتری با ارسال ایمیل و رشته به 09375308900

www.iransama.org

مجری منابع دکتری سراسری و آزاد

منوی موبایل