وب سایت رسمی بنیـــاد آموزشی پژوهشی سامـــا

(دارای شناسنامه واحد فرهنگی 100530 و نماد اعتماد رسانه برخط از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی)

مشاوره آزمون دکتری سراسری و آزاد 1402-1403

برای دریافت مشاوره آزمون دکتری در خبرنامه ساما عضو شوید. لطفا دقیقا موبایل و ایمیل و رشته تان و اینکه به مشاوره در چه زمینه ای از آزمون دکتری نیاز دارید را بنویسید.

سبد خرید شما

در حال حاضر سبد خريد شما خالي مي باشد
در صورت کليک بروي دکمه اضافه به سبد خريد هر کالا، کالاي مورد نظر به اين قسمت اضافه مي گردد

جستجو

وزیر علوم: ۱۶۰ رشته دانشگاه آزاد متوقف شد

وزیر علوم گفت: بیش از ۴۰۰ رشته دانشگاه آزاد در شورای عالی برنامه ریزی وزارت علوم تصویب شده و ۱۶۰ رشته آنها متوقف شده است.

 به گزارش مهر، محمد فرهادی شنبه شب در برنامه «نگاه یک» افزود: دانشگاه آزاد برای ظرفیت دکتری باید همه ساله از شورای گسترش مجوز دریافت کند.سقف پذیرش دانشجوی دکتری برای آنها ۵ تا ۷ دانشجو است و بیشتراز آن خلاف است چه دانشگاه دولتی، چه غیردولتی باشد. تمام این ها کنترل و هفته آینده نیز اقدامات صورت گرفته، دراین زمینه به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارسال می شود.وی با اشاره به اینکه بیش از ۵۴ درصد دانشجویان از رشته های علوم انسانی هستند،

 همچنین او افزود: محدود کردن و کاهش میزان پذیرش داوطلب در رشته های علوم انسانی از برنامه های وزارت علوم است.وی گفت: طرح اولیه رتبه بندی دانشگاه‌ها برای شناسایی دانشگاه های برتر، آماده شده است و رتبه بندی دانشگاه ها تا پایان تابستان به طور جامع و کامل انجام می شود.

 وی در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر افزایش ظرفیت تحصیلات تکمیلی در دانشگاه آزاد اسلامی که سال گذشته خبر ساز شد،گفت: کمیته ای دراین زمینه در وزارت علوم از همان ابتدا تشکیل شد، شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز سال گذشته بر نامه ای را دراین زمینه ابلاغ کرده بود. متنی دراین زمینه امضا و در صحن شورا بحث شد که به ما نیز ابلاغ شد. علاوه بر آن وزارت علوم نیز کمیته ای را تشکیل داد.

 وزیر علوم یادآور شد: این افزایش ظرفیت دانشگاه آزاد حدود ۱۰ تا ۱۲ هزار نفر بود که در دوره دکتری پذیرش کرده بود. نباید این کار صورت می گرفت و باید خیلی کمتر از این تعداد دانشجو پذیرش می شد.

 

منبع خبر


اطلاعات تکمیلی در مورد این خبر و سایر اخبار آزمون دکتری با ارسال ایمیل و رشته به 09375308900

www.iransama.org

مجری منابع دکتری سراسری و آزاد

منوی موبایل