وب سایت رسمی بنیـــاد آموزشی پژوهشی سامـــا

(دارای شناسنامه واحد فرهنگی 100530 و نماد اعتماد رسانه برخط از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی)

مشاوره آزمون دکتری سراسری و آزاد 1402-1403

برای دریافت مشاوره آزمون دکتری در خبرنامه ساما عضو شوید. لطفا دقیقا موبایل و ایمیل و رشته تان و اینکه به مشاوره در چه زمینه ای از آزمون دکتری نیاز دارید را بنویسید.

سبد خرید شما

در حال حاضر سبد خريد شما خالي مي باشد
در صورت کليک بروي دکمه اضافه به سبد خريد هر کالا، کالاي مورد نظر به اين قسمت اضافه مي گردد

جستجو

جزییات اعطای وام 2.5میلیون تومانی در هر نیمسال به دانشجویان دکتری پیام نور

سرپرست دانشگاه پیام‌ نور از اعطای وام ۲/۵ میلیون تومانی در هر نیم‌سال تحصیلی به دانشجویان مقطع دکتری این دانشگاه خبر داد.

دکتر محمدعلی سرلک در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)،با بیان اینکه دانشگاه پیام‌نور در هر نیم سال تحصیلی به دانشجویان مقطع دکتری متقاضی وام اعطا می‌کند،گفت: دانشگاه پیام‌نور بر مبنای بودجه ای که از صندوق رفاه دانشجویان اخذ می‌کند وام دانشجویی در اختیار دانشجویان دکتری قرار می دهد.در واقع صندوق رفاه دانشجویان یک بودجه اختصاصی برای وام در اختیار دانشگاه پیام‌نور قرار می‌دهد. مبلغ این بودجه برای سال ۹۴ هنوز مشخص نیست اما بودجه سال گذشته حدود ۵۰۰ میلیون تومان بود.

وی درمورد مبلغ این وام و نحوه اعطای آن به دانشجویان توضیح داد: مبلغ این وام ۲/۵ میلیون تومان در هر نیم سال است و دانشجویانی که خواهان استفاده از این وام هستند باید درخواست خود را به مرکز ارائه دهند و مرکز هم بر مبنای اولویت‌هایی که تعیین کرده است این وام را به دانشجو ارائه می‌دهد.

سرپرست دانشگاه پیام‌نور درمورد شرایط دریافت وام اظهار کرد: دانشجویانی که محروم هستند و از لحاظ اقتصادی در شرایط دشواری قرار دارند در اولویت دریافت وام هستند،همچنین دانشجویانی که دارای رتبه های برتر هستند، دانشجویانی که شغل مشخصی ندارند یا متاهل شدند و برای تامین هزینه‌های خود دچار مشکل هستند در اولویت قرار دارند.

سرلک با تاکید بر اینکه بازپس گیری وام بعد از اینکه دانشجو صاحب شغل شد صورت می‌گیرد، ادامه داد: بازپس گیری این وام بعد از این است که فرد مشغول به کار شد و سپس طی دوره خاصی که صندوق مشخص می کند دانشجویان مکلف هستند این وام را در یک دوره زمانی خاص برگرداندند.

وی درمورد تعداد دانشجویانی که می‌توانند از وام بهره‌مند شوند اظهار کرد:تعداد دانشجویان دکتری پیام‌نور حدود ۱۶۰۰ نفر است و برنامه ما این است که بخش اعظمی از این دانشجویان را تحت پوشش قرار دهیم و به جایی برسیم که به همه دانشجویان متقاضی وام ارائه کنیم.

 

منبع خبر

اطلاعات تکمیلی در مورد این خبر و سایر اخبار آزمون دکتری با ارسال ایمیل و رشته به 09375308900

www.iransama.org

مجری منابع دکتری سراسری و آزاد

منوی موبایل