وب سایت رسمی بنیـــاد آموزشی پژوهشی سامـــا

(دارای شناسنامه واحد فرهنگی 100530 و نماد اعتماد رسانه برخط از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی)

مشاوره آزمون دکتری سراسری و آزاد 1402-1403

برای دریافت مشاوره آزمون دکتری در خبرنامه ساما عضو شوید. لطفا دقیقا موبایل و ایمیل و رشته تان و اینکه به مشاوره در چه زمینه ای از آزمون دکتری نیاز دارید را بنویسید.

سبد خرید شما

در حال حاضر سبد خريد شما خالي مي باشد
در صورت کليک بروي دکمه اضافه به سبد خريد هر کالا، کالاي مورد نظر به اين قسمت اضافه مي گردد

جستجو

آغاز ثبت‌نام آزمون MSRT اردیبهشت ماه از ۹ فروردین+آزمون زبان وزارت علوم MSRT چیست؟

شروع ثبت‌نام در آزمون زبان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری (MSRT) اردیبهشت ماه ۱۳۹۴، از روز یکشنبه ۹ فروردین می‌باشد.

ثبت‌نام آزمون زبان MSRT که در روز جمعه، ۴ اردیبهشت ماه ۱۳۹۴ برگزار خواهد گردید، از ساعت ۱۰ صبح روز یکشنبه ۱۳۹۴/۱/۹ می‌شود. شهرهای برگزارکننده این آزمون شامل تهران، اهواز، مشهد، بیرجند، تبریز، بابلسر، زاهدان، ارومیه، اردبیل، شیراز، همدان، رشت، اصفهان، کرمانشاه، کرمان، قم، یزد، اراک است.

گفتنی است اگر چه ثبت‌نام تا دوهفته قبل از برگزاری آزمون ادامه دارد، اما حوزه‌های اعلام‌شده دارای ظرفیت محدود می‌باشند و ممکن است قبل از تاریخ اعلام شده تکمیل ظرفیت شوند. به طوری که معمولاً ظرفیت این آزمون در نخستین ساعات شروع ثبت‌نام، تکمیل می‌گردد. بنابراین لازم است که داوطلبان قبل از تاریخ شروع ثبت‌نام پروفایل بسازند، چون پس از آن، نیاز به تأیید مدیر سامانه وجود دارد و زمانی که ثبت‌نام در حال انجام است ممکن است در حوزه موردنظر خود نتوانند ثبت نام کنند. ضمناً تأیید مدارک در روزهای اداری، از روز شنبه تا چهارشنبه، انجام می‌شود.

هزینه ثبت‌نام در این آزمون ۶۰۰۰۰۰ ریال (شصت هزار تومان) و پرداخت هزینه آزمون فقط بصورت آنلاین می‌باشد.

---------------------

توضیحاتی راجع به آزمون MSRT

مدرک زبان MSRT(MCHE) چیست ؟ چه فرقی با MHLE دارد؟

مدرک زبان MSRT(MCHE) ، مدرک زبان مورد تایید وزارت علوم می باشد و آزمون آن تقریبا هر ماه به صورت منظم برگزار می گردد. کلیه دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم و همچنین دانشگاه آزاد اسلامی، این مدرک را حین مصاحبه دکتری معتبر می دانند. آزمون زبان MHLE نیز توسط وزارت بهداشت سالانه حداقل ۶ بار و مختص گروه علوم پزشکی برگزار می گردد. محتوای کلی آزمون MHLE و همچنین  سیستم نمره دهی آن نیز تاحدودی مشابه آزمون MSRT می باشد. اما با توجه به اینکه گروه هدف این آزمون داوطلبان علوم پزشکی اند، محتوای لغات و متون آزمون تقریبا در تمامی بخش ها، تخصصی این حوزه می باشد. با توجه به اینکه آزمونMSRT تعداد دفعات بیشتری در سال برگزار می گردد و دانشگاه های علوم پزشکی این مدرک را هم معتبر می دانند، آزمون MSRT  گاها از استقبال بیشتر شرکت کنندگان برخوردار بوده است.

آزمون MSRT، هرچندوقت یکبار برگزار می گردد ؟ آیا شرکت در این آزمون محدودیت تعداد دفعات و یا فاصله زمانی دارد؟

آزمون MSRT  در هرسال ۱۰ بار برگزار می گردد و شرکت در آن محدودیت ندارد و داوطلبین می توانند تا زمان کسب نمره دلخواه در کلیه آزمون ها شرکت کنند.  اما متقاضی در صورت انصراف از آزمون و جابجایی تاریخ نمی تواند هزینه را باز پس گیرد.

نمره قابل قبول MSRT  برای ارائه به دانشگاه های مختلف حین مصاحبه دکتری چقدر است؟

بسته به دانشگاه هدف و رشته داوطلب، نمره قابل قبول جهت ارائه، تفاوت است. غالبا نمره ۵۰، حداقل قابل قبول برای دانشگاه می باشد. 

آیا  داوطلبان دانشگاه آزاد نیز می توانند این مدرک را به دانشگاه خود ارائه دهند؟

مدرک MSRT به عنوان یک مدرک ملی در کلیه دانشگاه های کشور دارای اعتبار است اما با توجه به اینکه مرکز آزمون دانشگاه آزاد، متولی برگزاری آزمون EPT می باشد، ترجیح داوطلبان کنکور دکتری دانشگاه آزاد، شرکت در آزمون EPT است. در صورتی که داوطلب تصمیم قاطع برای ادامه تحصیل در دانشگاه آزاد را دارد، بهتر است در آزمون EPT شرکت کند. چرا که آزمون EPT بدون آزمون شنیداری برگزار می گردد و علاوه بر آن، نمره قابل قبول EPT، ۵۰ می باشد. در صورتی که داوطلب بخواهد مدرک MCHE را به دانشگاه آزاد ارائه کند، می بایست حداقل نمره  ۶۵ در این آزمون کسب کرده باشد.

درجه سختی این آزمون چقدر است؟

تا حد زیادی می توان آزمون MSRT را با آزمون بین المللی TOEFL PBT و TOLIMO مقایسه نمود.

منابع پیشنهادی آماده شدن برای این آزمون کدام ها هستند؟ 

TOEFL Preparation KIT

Barron’s – ۱۱th Edition

Arco

Betty azar

Vocabulary for high school students

۵۰۴ Essential Words For Toefl

و  . . .

توجه !باید در نظر داشت که این منابع، تنها منابعی نیستند که سوالات آزمون از آنها استخراج می گردد. بلکه کلیه ژورنال های بین المللی که به زبان انگلیسی منتشر می گردند و مقالات به روز دنیا نیز در دسته بندی منابع سوالات قرار دارند. ضمن اینکه افرادی که در آزمون های اخیر شرکت کرده و صرفا منابع فوق الذکر را مطالعه کرده اند با ابهامات، لغات و نکات جدیدی رو به رو شده اند که همین امر نشان دهنده عدم تکیه کامل به منابع معرفی شده است.

زمان پیشنهادی مطالعه قبل از آزمون چقدر است؟

بسته به سطح دانش زبانی هر فرد، کاملا متفاوت است. فرهیختگان دانشگاه تهران با متد کلاس های فشرده یک ماهه و کلاس های عادی سه ماهه، امکان رساندن سطح دانش داوطلب را به سطح آزمونی و کسب نمره دلخواه داشته است.

ساختار آزمون MSRT از نظر طبقه بندی سوالات به چه صورت است؟

ساختار آزمون
شنیداری درک مطلب گرامر
۳۰ سوال ۴۰ سوال ۳۰ سوال

اعتبار این مدرک چه مدت است  و آیا خارج از کشور نیز دارای اعتبار است؟

این مدرک از زمان صدور، در داخل کشور به مدت ۲ سال اعتبار دارد و در خارج از کشور فاقد اعتبار است.

بهترین متد مطالعه برای کسب نمره معقول این آزمون کدام است؟

بهترین متد مطالعه، تکیه بر تجربه موسسات و اساتیدی است که سال های زیادی را در این راه گذرانده و نسبت به سلیقه طراحان سوالات آزمون ها، اشراف کامل دارند.

جهت دریافت مشاوره تلفنی رایگان در رابطه با دوره ها و بسته های مکاتبه ای آمــادگی آزمون MSRT،کــلمه MSRT را به شماره ۰۲۱۶۶۹۰۱۶۸۲ پیامک کنید.

فردی که سطح زبان خود را متوسط ارزیابی می کند آیا نیاز به مطالعه متمرکز برای این آزمون و یا شرکت در دوره های حضوریMSRT دارد؟

آزمون های ملی زبان، با توجه به اینکه مدرکی آکادمیک بوده و برای ارائه به مراکز آکادمیک هم طراحی شده اند، با فضای محاوره ای و یا روزمره متفاوتند. چه بسا لغات و گرامرهایی در طراحی سوالات آزمون MSRT و دیگر آزمون های ملی به کار برده شوند که حین مکالمات روزمره استفاده نمی شوند. البته افرادی که سطح زبانی خوب و یا متوسطی دارند، پروسه مطالعه برای آزمون را آسان تر از افرادی که هیچ پیش زمینه ای ندارند خواهند گذراند اما این بدین معنی نیست که بدون مطالعه و آمادگی لازم و آشنایی با حال و هوای آزمون در جلسه آزمونی شرکت کنند.

آیا در آزمون MSRT نمره منفی لحاظ می شود؟

خیر

چگونه برای آزمون MSRT ثبت نام کنیم؟

سامانه آزمون زبان MSRT، توضیحات مکفی جهت ثبت نام را به داوطلبان داده است.

معمولا  نتایج MCHE چند روز بعد اعلام می شود؟

نتایج آزمون معمولا یک هفته بعد از برگزاری آزمون توسط وزارت علوم و در سایت رسمی آنها اعلام می شود

 

 

منبع خبر

 

اطلاعات تکمیلی در مورد این خبر و سایر اخبار آزمون دکتری با ارسال ایمیل و رشته به 09375308900

www.iransama.org

مجری منابع دکتری سراسری و آزاد

منوی موبایل