وب سایت رسمی بنیـــاد آموزشی پژوهشی سامـــا

(دارای شناسنامه واحد فرهنگی 100530 و نماد اعتماد رسانه برخط از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی)

مشاوره آزمون دکتری سراسری و آزاد 1402-1403

برای دریافت مشاوره آزمون دکتری در خبرنامه ساما عضو شوید. لطفا دقیقا موبایل و ایمیل و رشته تان و اینکه به مشاوره در چه زمینه ای از آزمون دکتری نیاز دارید را بنویسید.

سبد خرید شما

در حال حاضر سبد خريد شما خالي مي باشد
در صورت کليک بروي دکمه اضافه به سبد خريد هر کالا، کالاي مورد نظر به اين قسمت اضافه مي گردد

جستجو

بازبینی پذیرش پردیس های خودگردان در سال ۹۵

جذب دانشجو با آزمون جداگانه در پردیس‌ها متوقف شده‌ و از مهر ۹۵ براساس برنامه بازنگری شده دانشجو پذیرش می‌شود.

دکتر شریعتی نیاسر اظهار داشت که در پردیس‌های بین‌المللی حدود ۲۱ هزار نفر دانشجو در یک هزار و ۳۳۳ رشته محل تحصیل می‌کنند که در حال حاضر این پردیس‌ها به مراکز درآمدزایی برای دانشگاه‌های دولتی تبدیل شدند در حالی که فلسفه وجودی آنها این مسئله نیست.

معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری افزود: در حال حاضر ۵۳ پردیس دانشگاهی داریم که بیشتر آنها با کیفیت نامطلوب درآمدزایی می‌کنند. با توجه به اینکه پردیس‌های بین‌المللی از رسالت اصلی خود فاصله گرفته‌اند پذیرش دانشجو در این پردیس‌ها از طریق برگزاری آزمون غیرمتمرکز در بهمن ماه سال جاری ممنوع شد.به جز دو پردیس بین‌المللی دانشگاه تهران و دانشگاه صنعتی شریف در کیش، زیرا این دو پردیس تنها پردیس‌هایی هستند که در مناطق آزاد و با کیفیت قابل قبول در سطح تحصیلات تکمیلی فعالیت می‌کنند.

ایشان به سیاست‌های معاونت آموزشی اشاره کرد و گفت: یکی از مصوبات معاونت آموزشی در مورد پردیس‌های بین‌المللی دانشگاه ها این است که امسال آزمون غیرمتمرکز بهمن ماه برای این پردیس ها ممنوع شد و این پردیس ها مهر ماه ۹۴ دانشجو پذیرش خواهند کرد و مهر ۹۵ نیز بر اساس برنامه بازنگری شده پذیرش دانشجو خواهند داشت یعنی در واقع ماموریت پردیس ها از مهر ۹۵ بازتعریف می شود.

منبع خبر


اطلاعات تکمیلی در مورد این خبر و سایر اخبار آزمون دکتری با ارسال ایمیل و رشته به 09375308900

www.iransama.org

مجری منابع دکتری سراسری و آزاد

منوی موبایل