وب سایت رسمی بنیـــاد آموزشی پژوهشی سامـــا

(دارای شناسنامه واحد فرهنگی 100530 و نماد اعتماد رسانه برخط از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی)

مشاوره آزمون دکتری سراسری و آزاد 1402-1403

برای دریافت مشاوره آزمون دکتری در خبرنامه ساما عضو شوید. لطفا دقیقا موبایل و ایمیل و رشته تان و اینکه به مشاوره در چه زمینه ای از آزمون دکتری نیاز دارید را بنویسید.

سبد خرید شما

در حال حاضر سبد خريد شما خالي مي باشد
در صورت کليک بروي دکمه اضافه به سبد خريد هر کالا، کالاي مورد نظر به اين قسمت اضافه مي گردد

جستجو

توافق دانشگاه آزاد و وزارت علوم برای تجمیع پردیس ها

جلسه ی کمیسیون مشورتی شورای عالی انقلاب فرهنگی  با موضوع  ”تحصیلات تکمیلی در دانشگاه آزاد اسلامی”  برگزار شد.

به گزارش سرویس دانشگاهی ایسنا، در این جلسه که به بررسی موضوع “تحصیلات تکمیلی در دانشگاه آزاد اسلامی” اختصاص داشت، دکتر طه هاشمی معاون فرهنگی و اجتماعی این دانشگاه و دکتر علوی فاضل رئیس مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی گزارشی پیرامون این موضع ارائه کردند.

در این گزرش با اشاره به تکلیف مقرر در اسناد بالادستی حوزه علم و فناوری مانند سیاست های کلی ابلاغی از جانب مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، نقشه جامع علمی کشور و… و اعلام توافق دانشگاه آزاد اسلامی با وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مبنی بر تجمیع پردیس ها و واحدهای علوم تحقیقات؛ حذف تعداد ۲۱۳ رشته و همچنین گزینش دانشجو در ۱۴۲۹ رشته محل مقطع دکتری و ۵۲۲۵ رشته محل مقطع کارشناسی ارشد هچنین اعلام شد تا طبق همین توافق باید تا پایان اردیبهشت ماه ۱۳۹۴ رشته محل های فاقد مجوز برای جذب دانشجو مجوز لازم از شورای گسترش آموزش عالی اخذ کرده باشند.

در ادامه این گزارش و براساس آمار اعلام شد حدود ۶۷ هزار نفر با دانشگاه آزاد اسلامی همکاری علمی دارند که از این میان تعداد ۳۱ هزار نفر به صورت تمام وقت و بقیه به صورت پاره وقت و حق التدریس با این دانشگاه همکاری می کنند.

در بخش دیگری از این گزارش با اعلام این موضوع که ۷۰ درصد شهریه دریافتی از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی برای پرداخت حقوق اعضای هیئت علمی و کارکنان دانشگاه مصرف می شود، از زیان ده بودن ۲۳۵ واحد دانشگاهی به دلیل نبود دانشجو مطابق ظرفیت این واحدها خبر داده شده است.

در ادامه گزارش دانشگاه آزاد اسلامی، با اشاره به شاخص های جذب دانشجو در این دانشگاه اعلام شد از ۳۲۲ هزار داوطلب ورود به مقطع تحصیلات تکمیلی در سطح کشور، ۲۳ هزار نفر موفق به ورود به این مقطع شده اند که سهم دانشگاه آزاد اسلامی از این تعداد ۱۲۰۰۰نفر است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی، در پایان جلسه مقرر شد تا در جلسه آینده موضوع تحصیلات تکمیلی در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

منبع خبر


اطلاعات تکمیلی در مورد این خبر و سایر اخبار آزمون دکتری با ارسال ایمیل و رشته به 09375308900

www.iransama.org

مجری منابع دکتری سراسری و آزاد

منوی موبایل