وب سایت رسمی بنیـــاد آموزشی پژوهشی سامـــا

(دارای شناسنامه واحد فرهنگی 100530 و نماد اعتماد رسانه برخط از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی)

مشاوره آزمون دکتری سراسری و آزاد 1402-1403

برای دریافت مشاوره آزمون دکتری در خبرنامه ساما عضو شوید. لطفا دقیقا موبایل و ایمیل و رشته تان و اینکه به مشاوره در چه زمینه ای از آزمون دکتری نیاز دارید را بنویسید.

سبد خرید شما

در حال حاضر سبد خريد شما خالي مي باشد
در صورت کليک بروي دکمه اضافه به سبد خريد هر کالا، کالاي مورد نظر به اين قسمت اضافه مي گردد

جستجو

میرزاده : توسعه تحصیلات تکمیلی بدون استاد و امکانات ممنوع

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در بازدید از واحد سنندج تاکید کرد
توسعه تحصیلات تکمیلی بدون استاد و امکانات ممنوع
 
 حمید میرزاده، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه سفرهای استانی خود دیروز میهمان مردم کردستان بود تا از واحد سنندج دانشگاه آزاد اسلامی از نزدیک بازدید کند. او هنگام ورود به سنندج مورد استقبال قرار گرفت. استقبالی که نماینده دیواندره و کامیان در مجلس شورای اسلامی، در دیدار با رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به آن اشاره کرد و به راه‌اندازی رشته‌های تحصیلات تکمیلی در کردستان ربطش داد.توسعه تحصیلات تکمیلی برای حیات دانشگاه آزاد اسلامی و حیات واحد کردستان آن حیاتی است.
اما لزوم راه‌اندازی رشته‌های تحصیلات تکمیلی برای کردستان، حیاتی‌تر است.سرزمینی که همه چیز، اگر نگوییم هیچ چیز، در شأن مردمش نیست و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی می‌گوید از تمام امکانات دانشگاه متبوعش برای کمک به توسعه آن استفاده می‌کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تصویب رشته‌های تحصیلات تکمیلی در چارچوب قوانین شورای گسترش وزارت علوم را از اختیارات هیات‌های امنای استانی دانست و از آنها خواست با بررسی و تصویب رشته‌های تحصیلات تکمیلی براساس پتانسیل‌ها و استعدادهای دانشگاه، از توسعه تحصیلات تکمیلی در مناطق خود حمایت کنند. حمید میرزاده در جلسه هیات امنای استانی کردستان، به بند نهم از مصوبه ۷۲۱ شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره هیات‌های امنای استانی اشاره کرد و این هیات‌ها را مختار دانست که در مورد رشته‌های ارائه شده در همه واحدها تصمیم‌گیری کنند. او افزود:«راه‌اندازی دوره‌های دکترا و کارشناسی‌ارشد بدون فضا و استاد مورد نیاز ممنوع است و از آن حمایت نمی‌کنیم.» حمید میرزاده گفت: «اگر می‌خواهید تولید علم و فناوری داشته باشید باید تحصیلات تکمیلی را رشد بدهید چراکه رشد تحصیلات تکمیلی در ذات خود توسعه کیفی و رشد تولید علمی را به همراه دارد.» او از واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی خواست اعضای هیات‌علمی مورد نیاز خود برای تصویب این رشته‌ها را جذب کنند. میرزاده از اینکه براساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، هیات‌های امنای استانی دارای اختیارات موثر هستند ابراز خرسندی کرد و گفت: «هیات امنای مرکزی، ساختار تشکیلاتی را تصویب کرده است اما هیات‌های امنای استانی تصویب این ساختار در استان‌ها را برعهده دارند اما پیشنهاد ما این است که این ساختار در واحدهای مختلف هماهنگ باشد.» حمید میرزاده تاکید کرد که این دانشگاه ۸۵درصد از بودجه خود را هزینه حقوق کارمندان می‌کند و گفت:

«مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی طرفدار کاهش هزینه‌ها و چابک‌سازی ساختار دانشگاه است.» رئیس دانشگاه آزاد اسلامی همچنین از اعطای جایزه تقریب مذاهب اسلامی با پیشنهاد مسئولان واحد کردستان و تصویب در شورای راهبردی فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد. جایزه‌ای که به گفته او مراحل بررسی آن در کمیسیونی مرکب از ۴۰ واحد دانشگاه در حال انجام است. او گفت: «دوره اول این جایزه در سطح ملی و دوره‌های بعدی به صورت بین‌المللی برگزار خواهد شد.»

حمید میرزاده همچنین به وابستگی دانشگاه آزاد اسلامی به شهریه دانشجویان اشاره کرد و گفت: «از استان‌ها خواسته‌ایم که وابستگی به شهریه را کم کنند. واحدها می‌توانند تا ۳۵درصد در شرکت‌های دانش‌بنیان که مرکب از فارغ‌التحصیلان و استادان آنها هستند مشارکت کنند و برای خود درآمد ایجاد کنند.» رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد که پیش از این دانشگاه با اهداف آموزشی و پژوهشی تاسیس شده و گفت: «پیش از این در زمان آقای جاسبی هر کاری که لازم بوده انجام شده اما حالا باید به سمت دانشگاهی کارآفرین حرکت کنیم.»

میرزاده به سند علم و فناوری ابلاغی از طرف مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: «تا پایان سند چشم انداز ۲۰ ساله که ۱۱ سال دیگر از آن باقی است طبق فرمایشات مقام معظم رهبری باید نیمی از تولید ناخالص ملی کشور از محل فعالیت‌های دانش‌بنیان باشد. نیمی از این بار بر دوش دانشگاه آزاد اسلامی است و دانشگاه مسئولیت سنگینی دارد.» در جلسه هیات امنای استانی کردستان که با حضور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، حسینی شاهرودی، نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان، عبدالحمید زاهدی استاندار کردستان و اعضای هیات امنای این استان برگزار شد کلیات طرح‌های ماندگار فرهنگی این استان بررسی و تصویب شد. همچنین ساختار تشکیلاتی واحدهای استان کردستان تصویب شد. بررسی بودجه سال ۹۴ واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در استان کردستان و بررسی و تصویب طرح‌های دانش‌بنیان و سرمایه‌گذاری دانشگاه و تعیین‌تکلیف اموال مازاد، مراکز آموزشی و واحدهای زیان‌ده دانشگاه آزاد اسلامی استان کردستان از دیگر مصوبات این جلسه بود.

 

اطلاعات تکمیلی در مورد این خبر و سایر اخبار آزمون دکتری با ارسال ایمیل و رشته به 09375308900

www.iransama.org

مجری منابع دکتری سراسری و آزاد

منوی موبایل