وب سایت رسمی بنیـــاد آموزشی پژوهشی سامـــا

(دارای شناسنامه واحد فرهنگی 100530 و نماد اعتماد رسانه برخط از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی)

مشاوره آزمون دکتری سراسری و آزاد 1402-1403

برای دریافت مشاوره آزمون دکتری در خبرنامه ساما عضو شوید. لطفا دقیقا موبایل و ایمیل و رشته تان و اینکه به مشاوره در چه زمینه ای از آزمون دکتری نیاز دارید را بنویسید.

سبد خرید شما

در حال حاضر سبد خريد شما خالي مي باشد
در صورت کليک بروي دکمه اضافه به سبد خريد هر کالا، کالاي مورد نظر به اين قسمت اضافه مي گردد

جستجو

تغییرات آزمون دکتری سراسری سال ۹۴ اعلام شد.

خدایی: نسبت به سال گذشته دو تغییر عمده در پذیرش آزمون نیمه متمرکز دکتری بر اساس آیین نامه جدید به وجود آمده است که یکی مربوط به شیوه نامه اجرایی دانشگاه‌ها است و دیگر اینکه ایجاد حد نصاب در اختیار دانشگاه قرار گرفته است.
وی عنوان کرد: شیوه نامه نمره گذاری برای بخش مصاحبه و بررسی سوابق علمی، آموزشی و پژوهشی داوطلبان آزمون دکتری پیش از این پیشنهادی بود و اکنون بر اساس آیین نامه جدید الزام آور شده است.
دانشگاه‌ها باید بر اساس این شیوه نامه نمره گذاری کنند. خدایی گفت: ضمن اینکه دانشگاه می‌تواند برای نمره مصاحبه حد نصاب تعیین کند. در واقع این اختیار را دارد که اعلام کند نمرات زیر ۲۰ یا ۳۰ را نمی‌پذیرد.
نمرات نیز در اینجا مجموع آزمون کتبی، مصاحبه و سوابق علمی، آموزشی و پژوهشی داوطلب محسوب می‌شود. وی درباره سهم آزمون کتبی در مجموع پذیرش نیمه متمرکز دکتری دانشگاه‌ها و مراکز علمی گفت: سهم آزمون‌ها همچون سال گذشته است به این ترتیب که ۳۰ درصد نمره را مجموع آزمون کتبی و معدل‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد تشکیل می‌دهند که آزمون کتبی در این میان ۸۰ درصد نمره و مجموع معدل‌ها ۲۰ درصد آن نمره را تشکیل می‌دهند.
رئیس سازمان سنجش اضافه کرد: ۷۰ درصد باقی مانده نیز مجموعه‌ای از مصاحبه، بررسی سوابق علمی، کتاب، مقاله و سایر سوابق آموزشی و پژوهشی داوطلب است.

 

اطلاعات تکمیلی در مورد این خبر و سایر اخبار آزمون دکتری با ارسال ایمیل و رشته به 09375308900

www.iransama.org

مجری منابع دکتری سراسری و آزاد

منوی موبایل