وب سایت رسمی بنیـــاد آموزشی پژوهشی سامـــا

(دارای شناسنامه واحد فرهنگی 100530 و نماد اعتماد رسانه برخط از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی)

مشاوره آزمون دکتری سراسری و آزاد 1402-1403

برای دریافت مشاوره آزمون دکتری در خبرنامه ساما عضو شوید. لطفا دقیقا موبایل و ایمیل و رشته تان و اینکه به مشاوره در چه زمینه ای از آزمون دکتری نیاز دارید را بنویسید.

سبد خرید شما

در حال حاضر سبد خريد شما خالي مي باشد
در صورت کليک بروي دکمه اضافه به سبد خريد هر کالا، کالاي مورد نظر به اين قسمت اضافه مي گردد

جستجو

آزمون دکتری امسال دقیقا همانند آزمون دکتری سال قبل برگزار خواهدشد

به گفته مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور،  آزمون دکتری ۱۳۹۴ نیز همانند سال گذشته در یک نیم روز برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر حسین توکلی در خصوص برگزاری آزمون دکتری ۹۴ گفت:  آزمون ورودی دوره دکتری (Ph.D) نیمه متمرکز سال ۹۴ برای پذیرش دانشجو در  ۷ گروه علوم انسانی، علوم پایه، فنی مهندسی، کشاورزی، دامپزشکی، هنر و زبان های خارجی برگزار می شود.

وی خاطرنشان کرد:  آزمون ورودی دوره دکتری (Ph.D) نیمه متمرکز سال ۹۴  منحصراً در یک نیم روز در روز جمعه ۱۵ اسفندماه ۹۳ برگزار خواهد شد و داوطلبان باید در جلسه امتحان به سئوالات آزمون زبان خارجی، استعداد تحصیلی و سئوالات تخصصی پاسخ دهند.

گفتنی است با توجه به توضیحات سخنگوی سازمان سنجش  سؤالات بخش عمومی شامل زبان و استعداد تحصیلی نیز همانند سال گذشته خواهدبود.

در آزمون سال گذشته سؤالات بخش عمومی در یک دفترچه ادغام شده و در مجموع ۹۰ دقیقه جهت پاسخگویی به آنها اختصاص داده شده بود.  برای پاسخگویی به ۳۰ سؤال زبان، ۳۰ دقیقه زمان در نظر گرفته شده بود. سؤالات استعداد تحصیلی نیز اگر چه  در بخش های مختلفی همانند آزمون های سال قبل طرح شده بود، اما با کاهش تعداد سؤالات، زمان پاسخگویی به آنها کاهش یافته و برای پاسخگویی به ۳۰ سؤال، ۶۰ دقیقه زمان پیشنهاد شده بود.

منبع خبر

اطلاعات تکمیلی در مورد این خبر و سایر اخبار آزمون دکتری با ارسال ایمیل و رشته به 09375308900

www.iransama.org

مجری منابع دکتری سراسری و آزاد


منوی موبایل