وب سایت رسمی بنیـــاد آموزشی پژوهشی سامـــا

(دارای شناسنامه واحد فرهنگی 100530 و نماد اعتماد رسانه برخط از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی)

مشاوره آزمون دکتری سراسری و آزاد 1402-1403

برای دریافت مشاوره آزمون دکتری در خبرنامه ساما عضو شوید. لطفا دقیقا موبایل و ایمیل و رشته تان و اینکه به مشاوره در چه زمینه ای از آزمون دکتری نیاز دارید را بنویسید.

سبد خرید شما

در حال حاضر سبد خريد شما خالي مي باشد
در صورت کليک بروي دکمه اضافه به سبد خريد هر کالا، کالاي مورد نظر به اين قسمت اضافه مي گردد

جستجو

ناامید نشوید.هنوز 15 هفته تا آزمون دکتری باقی است.

ازفردا شمار روزهای باقی مانده تا کنکور دو رقمی می شود و این یعنی باید حواسمان را بیشتر جمع کنیم. صد روز سرنوشت ساز در انتظار ما است که می تواند موفقیت ما در آزمون دکتری را رقم بزند.

عده ای از کاربران در نظرات هفته های اخیر خود از نداشتن رزومه، مقاله، نمره زبان و …. ابراز نگرانی کرده اند و متاسفانه بودند کسانی که این موضوع را دلیل انصراف خود از گام برداشتن به سوی دکتری بیان کردند. برخی نیز نگران دانشگاه محل فارغ التحصیلی خود بودند و این مسئله تلاش هایشان را تحت تاثیر قرار داده است.

دوستان عزیز، مقطع دکترای دانشگاه های سراسر کشور پر است از دانشجویانی که در زمان مصاحبه هیچ رزومه آموزشی پژوهشی خاصی نداشته اند و چه بسیارند فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد که در آزمون دکتری سراسری پذیرفته شده اند و بالعکس.

برخی نیز گمان می کنند که رابطه و دانشجوی یک دانشگاه بودن شرط تعیین کننده موفقیت در مصاحبه است؛ در حالی که این امر نیز عمومیت ندارد. در بررسی بسیاری از گروه های تحصیلی دانشگاه ها مواردی را خواهید یافت که هیچ یک از فارغ التحصیلان آن دانشگاه جذب دوره دکتری نشده اند و شایسته سالاری حرف اصلی را زده است.

عوامل بسیاری در پذیرش در مصاحبه های آزمون دکتری موثر است و این عوامل در کنار هم موفقیت یا شکست را تعیین می کند. داشتن و نداشتن هیچ یک، دلیلی بر موفقیت یا عدم موفقیت نیست.

خلاصه کلام اینکه این صد روز باقی مانده باید صد روز پر از امید باشد. پر از امید به عبور از آزمون و ورود به دوره دکتری تخصصی. هر شرایطی که داریم قدر روزهای باقی مانده را بدانیم. یکصد روز تا آزمون دکتری و شاید بیش از یکصد و پنجاه روز تا مصاحبه زمان داریم. با یک برنامه ریزی خوب و دقیق هم می توانیم نمره خوبی در آزمون کتبی کسب نماییم و هم تاحدی ضعف های خود را در رزومه جبران کنیم.

میخواهیم این صفحه و دیگر صفحه های انجمن دکتری ۹۴ را به نظرات پر امید شما عزیزان اختصاص دهیم. ناامیدی و ضعف جایی در نظرات این صفحات نخواهد داشت. محکم و پر از امید به سوی موفقیت. همه به پیش …

منبع

اطلاعات تکمیلی در مورد این خبر و سایر اخبار آزمون دکتری با ارسال ایمیل و رشته به 09375308900

www.iransama.org

مجری منابع دکتری سراسری و آزاد



منوی موبایل