وب سایت رسمی بنیـــاد آموزشی پژوهشی سامـــا

(دارای شناسنامه واحد فرهنگی 100530 و نماد اعتماد رسانه برخط از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی)

مشاوره آزمون دکتری سراسری و آزاد 1402-1403

برای دریافت مشاوره آزمون دکتری در خبرنامه ساما عضو شوید. لطفا دقیقا موبایل و ایمیل و رشته تان و اینکه به مشاوره در چه زمینه ای از آزمون دکتری نیاز دارید را بنویسید.

سبد خرید شما

در حال حاضر سبد خريد شما خالي مي باشد
در صورت کليک بروي دکمه اضافه به سبد خريد هر کالا، کالاي مورد نظر به اين قسمت اضافه مي گردد

جستجو

پایان دادن به پروژه‌های دکتری طی دو ساعت دفاع، خیانت است

 

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور گفت: ما حق نداریم یک پروژه دکتری را که زحمت زیادی برای آن کشیده است، فقط ظرف دو ساعت برای دفاع، ارائه کنیم و به آن پایان دهیم؛ این نگاه به پروژه دکتری، یک خیانت بزرگ است.

به گزارش خبرنگار علمی ایسنا منطقه کویر، دکتر"سورنا ستاری" در نشست روسای دانشگاه‌های استان کرمان با تاکید بر تغییر فرم در حوزه پژوهش گفت: ساختارهایی که در بحث اقتصاد و دانشگاه‌ها شکل گرفته‌اند کاملا با پژوهش بیگانه هستند و باید تغییر پیدا کنند.

وی گفت: دانشگاه ها بیش از اندازه به سمت سیستم آموزشی رفته‌اند در حالیکه پژوهش دانشگاه‌ها باید مشتری داشته باشد.

ستاری افزود: متأسفانه امروزه بر این باوریم که اگر پولی را خرج پژوهش می‌کنیم باید از دل آن حتما فناوری بیرون بیاید و این بسیار اشتباه است؛ چراکه پژوهش برای به نتیجه رسیدن زمان کافی می‌خواهد.

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور بیان کرد: بیش از 100 سال اقتصاد کشور با ساختار و نظام نفتی شکل گرفته است اما امروزه دیگر شرکت های دانش بنیان باید اقتصاد را به دست بگیرند.

وی اظهار کرد: بعضی از پژوهشگاه ها نزدیک به 100 سال عمر دارند و همچنین در کنار آنها سازمان‌هایی وجود دارد که سالانه 500 میلیارد تومان فقط هزینه حقوق پرسنل خود را می‌پردازند اما از دل آنها تا به حال چیزی درنیامده است.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور تصریح کرد: اگر فکر می‌کنیم که با ساخت پژوهشکده دولتی مشکلی حل می شود کاملا در اشتباه هستیم. دیگر ساختارها باید تغییر کنند امروزه باید فناوری را تجاری سازی کرده و خروجی خوبی را از دل پژوهشکده ها بیرون آوریم .

ستاری با بیان اینکه تاکنون نتوانسته ایم فناوری‌ها را به بازار برسانیم گفت: یکی از وظایف استادان دانشگاه‌ها توجه ویژه به شرکت های دانش بنیان است و شرایطی در این زمینه فراهم شده است تا پنج درصد فروش شرکت‌های دانش‌بنیان به دانشگاه‌ها اختصاص یابد.

وی با بیان اینکه دانشگاه های استان کرمان باید مشکلات این استان را حل کنند گفت: افزایش دانشجو مشکلی را حل نخواهد کرد بلکه اساتید باید پای کار بیایند.

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور با اشاره به ارائه 28 مصوبه دانش‌بنیان در کشور تاکید کرد: مغزها، آینده صنعت هستند نه کارهای فیزیکی، پس باید توجه ویژه‌ای به تجارت دانش‌بنیان داشته باشیم.

منبع خبر

 

اطلاعات تکمیلی در مورد این خبر و سایر اخبار آزمون دکتری با ارسال ایمیل و رشته به 09375308900

www.iransama.org

مجری منابع دکتری سراسری و آزاد

منوی موبایل