وب سایت رسمی بنیـــاد آموزشی پژوهشی سامـــا

(دارای شناسنامه واحد فرهنگی 100530 و نماد اعتماد رسانه برخط از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی)

مشاوره آزمون دکتری سراسری و آزاد 1402-1403

برای دریافت مشاوره آزمون دکتری در خبرنامه ساما عضو شوید. لطفا دقیقا موبایل و ایمیل و رشته تان و اینکه به مشاوره در چه زمینه ای از آزمون دکتری نیاز دارید را بنویسید.

سبد خرید شما

در حال حاضر سبد خريد شما خالي مي باشد
در صورت کليک بروي دکمه اضافه به سبد خريد هر کالا، کالاي مورد نظر به اين قسمت اضافه مي گردد

جستجو

دانشگاه جامع علمی – کاربردی هم پا به عرصه دکتری گذاشت

معاون آموزش دانشگاه جامع علمی کاربردی از تصویب دوره دکتری حرفه ای در شورای برنامه ریزی این دانشگاه خبر داد.

رجبعلی برزویی در حاشیه مراسم گرامیداشت آغاز بیست و یکمین سال تاسیس دانشگاه جامع علمی کاربردی در پژوهشکده فرهنگ و هنر جهاد دانشگاهی در مصاحبه با واحد مرکزی خبر، گفت: آیین نامه دوره دکترای حرفه ای در شورای برنامه ریزی دانشگاه جامع علمی کاربردی، تصویب شده است و پس از آن در دستور کار شورای گسترش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری قرار خواهد گرفت تا بتوانیم دوره های دکترای حرفه ای را آغاز کنیم و در قالب آن طرح های کلان ملی کشور را به پیش ببریم.


وی درباره ایجاد رشته های جدید در این دانشگاه، گفت: امروز در شورای برنامه ریزی دانشگاه جامع علمی کاربردی، مجوز دوره هایی در حوزه ذوب فلزات و شمش های فولادی و ضایعات آن؛ بیوتکنولوژی در صنایع غذایی؛ پیشگیری از اعتیاد و گردشگری در مقطع کارشناسی ارشد صادر شد.

دانشگاه جامع علمی - کاربردی هم پا به عرصه دکتری گذاشت

وی  با بیان این که آیین نامه ارتقای مدرسان علمی کاربردی و نظام تمام وقت مدرسان علمی کاربردی نیز در دستور کار است، گفت: از این پس مدرسان دانشگاه جامع علمی کاربردی به طور تمام وقت فعالیت خواهند کرد و همچون مدرسان نظری ارتقا پیدا می کنند.

رجبعلی برزویی معاون آموزش دانشگاه جامع علمی کاربردی  افزود:

بر اساس این آیین نامه دانشگاه جامع علمی کاربردی نیز مربی، استادیار، دانش یار و استاد علمی کاربردی خواهد داشت.

برزویی با بیان این مراکز علمی کاربردی برای نخستین بار رتبه بندی می شود،گفت: نزدیک به هزار مرکز علمی کاربردی رتبه بندی می شود و نظام آموزشی، شهریه و بسیاری از شاخص های آنها بر اساس این رتبه بندی تغییر خواهد کرد.

معاون آموزش دانشگاه جامع علمی کاربردی افزود: تاکنون نزدیک به ۴۰ شاخص کمی و کیفی برای تعیین جایگاه مراکز طراحی شده است و امیدواریم آیین نامه مربوط تا دو ماه دیگر ابلاغ شود.

برزویی با بیان این که مراکز این دانشگاه تا پایان سال رتبه بندی می شود؛ اضافه کرد: بر اساس این رتبه بندی و با توجه به امکانات و خدمات مراکز، امکان اجرای دوره ها و نوع شهریه دریافتی در مراکز مختلف، متفاوت خواهد بود.

رجبعلی برزویی معاون آموزش دانشگاه جامع علمی کاربردی  در ادامه گفت: کاهش شهریه برای مراکزی که کیفیت آنها پایین تر است پیش بینی شده است و افزایش شهریه نیز باید با مصوبات هیئت امنا و هماهنگی وزارت علوم باشد.

وی درباره ادامه فعالیت دانشکده خبر گفت: مراکز جامع علمی کاربردی بر اساس شاخص های خاصی ارزیابی می شود که دانشکده خبر نیز بر اساس همین شاخص ها ارزیابی شده است.

رجبعلی برزویی معاون آموزش دانشگاه جامع علمی کاربردی افزود: بارها خواسته ایم که رییس قانونی دانشکده خبر معرفی شود که تاکنون این کار صورت نگرفته است.

وی گفت: هیچ مشکلی با دانشکده خبر نداریم و به محض این که آن حداقل هایی که از طرف ما اعلام شده است برآورده شود، دانشکده خبر دوباره فعالیت عادی خود را از سر خواهد گرفت.

برزویی افزود: پارسال برای دانشکده خبر دوره کارشناسی ارشد مصوب کردیم در صورتی که اگر نگاه ما مخالف بود، این اتفاق نمی افتاد.

وی با اشاره به این که اکنون فعالیت حدود پنجاه مرکز متوقف شده است،گفت: دانشکده خبر هم مثل یکی از این مراکز است و به محض این که این مشکلات برطرف شود بازگشایی می شود.

معاون آموزش دانشگاه جامع علمی کاربردی درباره ادامه فعالیت مرکز علمی کاربردی پرسپولیس گفت: این مرکز یکی از مراکز تخصصی است که سرفصل ها و دوره های جدیدی را در حوزه ورزش مطرح کرده که تاکنون وجود نداشته است.
وی افزود: این مرکز می تواند هر دوره جدیدی که در راستای ماموریت حوزه ورزش و سلامت ورزشی باشد در مجموعه فعالیت های خود بگنجاند که از جمله آنها می توان به خبرنگاری ورزشی اشاره کرد.

رجبعلی برزویی معاون آموزش دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: برای تقویت حوزه ورزش، از گسترش چنین مجموعه هایی استقبال می کنیم.

 

اطلاعات تکمیلی در مورد این خبر و سایر اخبار آزمون دکتری با ارسال ایمیل و رشته به 09375308900

www.iransama.org

مجری منابع دکتری سراسری و آزاد

منوی موبایل