وب سایت رسمی بنیـــاد آموزشی پژوهشی سامـــا

(دارای شناسنامه واحد فرهنگی 100530 و نماد اعتماد رسانه برخط از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی)

مشاوره آزمون دکتری سراسری و آزاد 1402-1403

برای دریافت مشاوره آزمون دکتری در خبرنامه ساما عضو شوید. لطفا دقیقا موبایل و ایمیل و رشته تان و اینکه به مشاوره در چه زمینه ای از آزمون دکتری نیاز دارید را بنویسید.

سبد خرید شما

در حال حاضر سبد خريد شما خالي مي باشد
در صورت کليک بروي دکمه اضافه به سبد خريد هر کالا، کالاي مورد نظر به اين قسمت اضافه مي گردد

جستجو

آگهی پذیرش دانشجو برای رشته دکترای تخصصی علوم شناختي- فلسفه ذهن نیمسال دوم تحصیلی93-94

ستاد راهبری توسعه علوم و فناوری های شناختی شهریه تعدادی از دانشجویان دوره دکتری فلسفه ذهن را پرداخت می کند

مهلت ثبت نام: سه شنبه 25  آذر ماه1393 - تاريخ برگزاري آزمون: جمعه 26 دی ماه 1393 

  دریافت برگه تقاضا نامه ثبت نام در آزمون رشته دکترای تخصصی علوم شناختي- فلسفه ذهن

پژوهشکده علوم شناختی با همکاری دانشگاه باقرالعلوم(علیه السلام) و مجمع عالی حکمت اسلامی از میان طلاب و محصلين حوزوی واجد شرايط با حداقل داشتن پایه10، برای تحصیل در رشته دکتری تخصصی علوم شناختي- فلسفه ذهن برای نیمسال دوم94-1393با شرایط زیر دانشجومی‌پذیرد.

 1-    شرایط عمومی و اختصاصی داوطلبان:

داوطلبان لازم است دارای شرایط عمومی و اختصاصی به شرح ذیل بوده و از لحاظ مقررات وظیفه عمومی منعی نداشته باشند

الف) شرایط عمومی:

-         ملتزم بودن به احکام عملی اسلام .

-         نداشتن سابقه عضویت در ساواک و فراماسونری و اعقاب آن بر اساس استعلام انجام شده.

-         عدم اشتهار به ارتکاب اعمال خلاف شئونات شغلی و تحصیلی در طول تحصیل یا زمان اشتغال ( در صورت اشتغال فعلی)

-         برخورداری از توانائی جسمی و عدم اعتیاد به مواد مخدر

ب) شرایط اختصاصی:

-         داشتن مدرک کارشناسی ارشد (فوق لیسانس) یا دکتری یا اشتغال به تحصیل در سال آخر مقطع کارشناسی ارشد یا دکتری که مدرک مذکور مورد تائید شورای عالی انقلاب فرهنگی یا وزارت علوم و فناوری باشدو یا داشتن مدرک حوزوی (سطح سه معادل فوق لیسانس)

-  بر اساس مصوبه جلسه 368 مورخ 3/11/1374 شورای عالی انقلاب فرهنگی در مورد مدارک تحصیلی صادر شده توسط مدیریت یکی از حوزه های علمیه قم و خراسان، فضلا و طلاب حوزه های علمیه که بر اساس مدرک صادر شده توسط مدیریت یکی از حوزه های علمیه قم و خراسان دوره سطح 3 را گذرانده اند و یا تا تاریخ 31/6/1391 فارغ التحصیل می شوند منحصرا می توانند در این رشته ثبت نام و در آزمون آن شرکت نمایند و در صورت پذیرفته شدن مشروط به گذراندن دروس پیش نیاز به تشخیص گروه آموزشی ادامه تحصیل دهند. بدیهی است این گروه از داوطلبان باید تصویر مدرک فراغت از تحصیل خود را که توسط مدیریت حوزه های علمیه صادرگردیده است در اختیار داشته باشند.

- هیچیک از پذیرفته شدگان نهائی آزمون دکتری((ph.D سال 1390 حتی در صورت انصراف قطعی از تحصیل، حق ثبت نام و شرکت در این آزمون را ندارند.

تذکر 1: داوطلب باید در زمان قبولی نهائی، معدل خود را با مدرک معتبر به پژوهشکده علوم شناختی  ارائه دهد و لازم است مغایرتی بین معدل اعلام شده به این پژوهشکده با معدل مدرک ارائه شده وجود نداشته باشد. بدیهی است مغایرت معدل, قبولی فردپذیرفته شده در هرمرحله ازتحصیل که باشد لغو وبه درخواست وی ترتیب اثرداده نخواهد شد وحق هرگونه اعتراضی از داوطلب سلب خواهد شد.

تذکر 2: حضور داوطلب در کلیه جلسات آزمون الزامی بوده و عدم حضور در یکی از جلسات آزمون، باعث حذف داوطلب از گزینش نهائی خواهد شد.

 2-    مقررات وظیفه عمومی :

بر اساس اعلام رسمی سازمان وظیفه عمومی نیروهای انتظامی، داوطلب مرد لازم است یکی از شرایط زیر را دارا بوده و یکی از کدهای 10 گانه ذیل را در بخش مربوط به تقاضانامه ثبت نام درج نمایند.

کد 1) دارا بودن کارت پایان خدمت.

کد 2) دارا بودن برگ معافیت دایم (کفالت، پزشکی و موارد خاص)

کد 3) دارا بودن معافیت موقت پزشکی بدون غیبت در مدت اعتبار آن.

کد 4) متولدین سال 1352 و قبل از آن، برای دارندگان دانشنامه کارشناسی ارشد.

کد 5) داشتن برگه اعزام به خدمت بدون غیبت که مهلت اعزام مندرج در ان، در زمان ثبت نام سپری نشده باشد.

     تبصره 1: این افراد لازم است در تاریخی که توسط سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی اعلام می‌شود، به خدمت اعزام شوند. بدیهی است در صورت پذیرفته و دارا بودن سایر شراط و ضوابط، در هر مرحله‌ای از خدمت وظیفه عمومی ترخیص خواهند شد. در غیر اینصورت غایب محسوب شده و قبولی آنان ملغی می‌گردد.

     تبصره 2: پذیرفته شدگانی که به هنگام ثبت نام در پژوهشکده مدت 6 ماه از تاریخ فراغت از تحصیل آنان در دوره کارشناسی ارشد سپری نشده باشد و تحصیل آنها در سنوات مجاز پایان یافته باشد، نیازی به ارائه برگ اعزام به خدمت ندارند.

کد 6) دانشجوی سال اخر مقطع کارشناسی ارشد که تا تاریخ 31/6/1391 در سنوات مجاز فارغ التحصیل می شود.

کد 7)کارکنان شاغل رسمی در نیروهای نظامی و انتظامی جمهوری اسلامی ایران با ارائه گواهی موافقت از یگان مربوط.

کد 8)فارغ التحصیلان دوره های کارشناسی ارشد متعهد خدمت در سازمان ها یا وزارتخانه ها با ارائه گواهی از ارگان مربوط.

کد 9) فارغالتحصیلاندوره کارشناسی ارشد که حداکثر تا تاریخ 31/6/1391 دوران خدمت آنان به پایان برسد با ارائه کارت پایان خدمت به هنگام قبولی در پژوهشکده.

کد 10) شرکت طلاب دارنده مدرک معادل کارشناسی ارشد ( فوق لیسانس) مورد تائید، به شرطی که شورای مدیریت حوزه های علمیه یاشورای حوزه علمیه خراسان ویا اصفهان تائید نمایند، طلبه قادر است ضمن اشتغال به تحصیل در حوزه، به موازات آن درپژوهشکده نیز تحصیل کند، با همان معافیت تحصیلی حوزه، اشتغال به تحصیل وی در پژوهشکده بلامانع است. بدیهی است هرموقع حوزه علمیه معافیت تحصیلی طلبه ای را خاتمه یافته اعلام کند، مشمول دیگر نمی تواند به عنوان دانشجو از معافیت تحصیلی پژوهشکده استفاده نماید و باید به خدمت اعزام شود.

تبصره: افراد مشمول بند فوق قبل از ثبت نام در آزمون باید موافقت نامه مذکور را از شورای مدیریت یکی از حوزه‌های علمیه فوق الذکر دریافت و به هنگام ثبت نام در پژوهشکده ارائه نمایند.

تذکرات مهم:

-         داوطلباني كه مدت تحصيل آنان در مقطع كارشناسي ارشد، بيش از سقف مجاز سنوات تحصيل به طول انجاميده، مجاز به تحصيل در مقطع بالاتر نيستند.

-         دانشجويان اخراجي، انصرافی، ترك تحصيل تا پايان خدمت دوره ضرورت مجاز به شركت در آزمون و تحصيل در پژوهشکده نيستند.

-         سقف سنوات دوره دكتري حداكثر 5 سال مي‌باشد و دانشجوياني كه طي اين مدت موفق به اتمام تحصيل نشوند، شرايط ادامه تحصيل را از دست خواهند داد.

-         دانشجويان شاغل به تحصيل مجاز به شركت در آزمون مجدد نيستند و در صورت انصراف از تحصيل در پژوهشکده، چهار ماه فرصت دارند براي رسيدگي به وضعيت مشموليت، خود را به سازمان وظيفه عمومي معرفي نمايند.

-         سربازان در حال انجام خدمت، مجاز به تحصيل همزمان با انجام خدمت دوره ضرورت نيستند و در صورت قبولي در پژ‍وهشكده و نداشتن غيبت، براي برخورداري از معافيت تحصيلي، از خدمت ترخيص خواهند شد.

-         مشمولان غايب به هيچ وجه حق شركت در اين آزمون را نداشته و در صورت شركت و قبولي، مجوز تحصيل براي آنان صادر نخواهد شد و پژوهشكده مجاز به ثبت نام از آنان نمي‌باشد.

 3-    سهميه‌ها:

كليه قوانين و مصوبات مربوط به اعمال سهميه‌هاي مختلف كماكان همانند گذشته به قوت خود باقي است و گزينش داوطلبان واجد شرايط بر اساس مصوبات مربوط صورت مي‌گیرد ولي شركت كليه داوطلبان در اين آزمون الزامي مي‌باشد بر اساس مقررات و مصوبات مربوط به 20 درصد از ظرفيت پذيرش با ايثارگران انقلاب اسلامي، به شرط كسب حد نصاب علمي اختصاص دارد.

تبصره: داوطلبان واجد شرايط بايستي در ازمون شركت نموده و حداقل 80درصد نمره اخرين فرد پذيرفته شده در سهميه آزاد را كسب نمايند.

سهميه رزمندگان:

هر يك از داوطلبان متقاضي سهميه رزمندگان مي توانند بر اساس شرايط خود كه در بندهاي " الف" تا "ج" ذيل آمده است متقاضي اين سهميه شوند.

الف) رزمندگاني كه بر اساس ماده 1 و تبصره هاي چهارگانه ماده مذكور در آيين نامه اجرائي قانون ايجاد تسهيلات براي ورود رزمندگان و جهادگران داوطلب بسيجي به دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالي از تاريخ 31/6/1359 لغايت 31/6/1367 حداقل شش (6) ماه متوالي يا متناوب داوطلبانه در مناطق عملياتي جبهه‌هاي نبرد حق عليه باطل حضور داشته اند، لازم است ضمن مراجعه به ارگان ذيربط (سپاه پاسداران انقلاب اسلامي يا وزارت جهاد سازندگي) نسبت به تكميل فرم مخصوص استفاده از سهميه رزمندگان اقدام نمايند تا آمار و اطلاعات آنان بعد از زمان ثبت نام توسط ستاد مشترك سپاه پاسداران (سازمان بسيج مستضعفين) يا وزارت جهاد كشاورزي مورد تائيد قرار گيرد.

تذكر مهم: داوطلبان متقاضي استفاده از سهميه رزمندگان ارگان سپاه پاسدارن انقلاب اسلامي لازم است پس از تكميل     فرم مخصوص استفاده از سهميه رزمندگان نسبت به دريافت كد رهگيري 12 رقمي از واحد مربوط اقدام وان را درزمان ثبت نام درمحلي كه در تقاضانامه در نظرگرفته شده درج نمايند.

تبصره 1: كد رهگيري 12 رقمي براي هز آزمون در هر سال متفاوت مي باشد. لذا داوطلبان ضرورت دارد براي ثبت نام در هر آزمون با مراجعه به واحد مربوط نسبت به دريافت كد رهگيري 12 رقمي مخصوص همان آزمون اقدام نمايند.

تبصره2: مناطق عملياتي بر اساس مصوبات شوراي عالي دفاع تعيين مي شود.

تبصره3: مدت حضور يا خدمت در جبهه سربازان و پاسداران وظيفه و همچنين تعهدات و مأموريت‌هاي خدمتي پرسنل وزارتخانه‌ها،‌ سازمان‌ها و ارگان‌هاي نظامي در جبهه و نيز طرح 6 ماهه دانشجويان دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالي،‌ حضور داوطلبانه تلقي نمي‌شود.

تبصره4: نيروهاي فعال بسيجي و بسيجيان عادي پايگاه‌هاي مقاومت بسيج مشمول استفاده از اين سهميه نخواهند بود.

تبصره5: فرزندان و همسران رزمندگاني كه منحصراً‌ مدت حضور در جبهه را دارند،‌ مشمول استفاده از اين سهميه نخواهند بود.

ب) جانبازان 25% و بالاتر،‌آزادگان و فرزندان و همسران آنان،‌ و همچنين فرزندان و همسران شهدا،‌ مفقودين و اسرا براي استفاده از سهميه رزمندگان بايد بر اساس ضوابط مندرج در بند ذيل اقدام كنند.

اين قبيل داوطلبان ضمن مراجعه به سايت اينترنتي ايثار به آدرس: www.isaar.ir با درج كد ملي و كد ايثارگري و اطلاعات لازم در لينك مربوط كد 12 رقمي رهگيري دريافت دارند و آن را در بند 12 تقاضانامه ثبت نام اينترنتي درج نمايند. پس از آن ضمن مراجعه به سايت ايثار در قسمت پيگيري سهميه از وضعيت تأييد يا عدم تأييد سهميه خود مطلع شوند و در صورت هر گونه مشكل با شماره تلفن‌هاي مندرج در سايت ايثار (سامانه تأييد سهميه) تماس حاصل نمايند. با توجه به متفاوت بودن كد رهگيري 12 رقمي در هر آزمون و در هر سال داوطلبان ضرورت دارد براي ثبت نام در هر آزمون با مراجعه به اين سايت نسبت به دريافت كد رهگيري 12 رقمي مخصوص آن آزمون اقدام كنند.

تذكر مهم: جانبازان با درصد جانبازي حداقل 25% و آزادگان در صورت دارا بودن مدت حضور در جبهه،‌ضمن درج كد رهگيري در تقاضانامه ثبت نام،‌ به ارگان ذيربط (سپاه پاسداران انقلاب اسلامي يا وزارت جهاد كشاورزي) مراجعه و با ارائه كارت جانبازي و يا آزادگي، فرم مخصوص استفاده از مدت حضور در جبهه را تكميل نمايند، تا آمار و اطلاعات آنان بعد از زمان ثبت نام،‌ توسط ستاد مشترك سپاه پاسداران (سازمان بسيج مستضعفين) و يا وزارت جهادكشاورزي مورد تأييد نهائي قرارگيرد و درگزينش نهائي به مدت جبهه معادل شده با درصد جانبازي و مدت اسارت اضافه گردد. (اين قبيل داوطلبان نيازي به دريافت كد رهگيري مجدد از ارگان مذكور را ندارند و بر اساس كد رهگيري سايت ايثار شناسايي مي‌شوند).

ج) براساس تبصره 2 ماده 10 آيين نامه اجرايي قانون ايجاد تسهيلات براي ورود رزمندگان و جهادگران داوطلب بسيجي به دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالي مصوب 18/2/1368 هيأت محترم وزيران و قانون مذكور مصوب 11/9/71 مجلس محترم شوراي اسلامي،‌ داوطلباني كه از سال 1368 به بعد با سهميه رزمندگان در آزمون‌هاي ورودي كارشناسي وكارشناسي ارشد پذيرفته شده‌اند،‌ در صورتي كه داراي حداقل مدت 18 ماه حضور داوطلبانه درجبهه هاي نبرد حق عليه باطل باشند، با توجه به تذكر مهم فوق مي‌توانند در اين آزمون با سهميه رزمندگان شركت نمايند. در غير اين صورت حق استفاده از سهميه رزمندگان در آزمون ورودي دكتري (Ph.D)سال 1391 دانشگاه‌ها و مراكز آموزش عالي كشور را نخواهند داشت. به عبارتي به ازاي هر 6 ماه حضور كامل اضافي داوطلبانه در جبهه‌هاي حق عليه باطل،‌ حداكثر دو بار استفاده از سهميه مذكور در يك مقطع بالاتر شركت نمايند.

تبصره6: آن دسته از داوطلباني كه با استفاده از سهميه رزمندگان يك بار در آزمون دكتري (Ph.D)پذيرفته شده باشند،‌ طبق ضوابط حق استفاده از سهميه رزمندگان در آزمون ورودي دكتري (Ph.D)سال 1391 را نخواهند داشت.

 

 

 

 

4-    مراحل آزمون:

الف) ثبت نام:

-         ثبت نام براي آزمون ورودي از روز  اول آبان ماه 1393آغاز ودرساعت 24 روز سه شنبه 25 آذر ماه1393 ازطریق سامانه پژوهشکده علوم شناختی پايان مي‌پذيرد.

-         ثبت نام براي شركت در آزمون سال 1393،‌ فقط از طریق سامانه پژوهشکده امکان پذیر می باشد.

-         داوطلبان لازم است مبلغ 800،000 ریال( هشتصد هزار ریال)  بهعنوانوجه ثبت نام برای شركت در آزمون به حساب بانکی پژوهشکده به شرح ذیل پرداخت واطلاعات آنرا در تقاضانامه ثبت نام آزمون درج نمایند.

            بانك سامان- نام شعبه دكترفاطمي- ‌كدشعبه 810- نام صاحب حساب: پژوهشکده علوم شناختی

            شماره حساب: 1-719367-810-810 شماره شبا:  070560081081000719367001 IR

          ب ) تاريخ برگزاري آزمون:

           آزمون ورودي دوره دكتري علوم شناختي–فلسفه ذهن (ph.D) سال 1393در ساعت 9 صبح روز جمعه 26 دی ماه 1393 برگزار خواهد شد.

-         كارت ورود به جلسه آزمون از روز چهارشنبه 24 دی ماه از ساعت 8:30 تا 15 و در روز جمعه 26   آبان ماه  ازساعت 7:30 تا 8:30 توزيع ميشود.

    ج)  محل برگزاری آزمون و دريافت کارت ورود به جلسه آزمون: قم، شهرک پردیسان، دانشگاه    باقرالعلوم

          

    د) مدارک لازم برای دریافت کارت ورود به جلسه آزمون:

-        اصل و یک نسخه روگرفت از شناسنامه و یا کارت ملی.

-        اصل برگه پرداخت بانکی مبلغ 800،000 ریال وجه ثبت نام به حساب بانکی پژوهشکده علوم شناختی.

    ه) مدارك لازم براي ثبت نام وشركت در آزمون:

مداركي كه داوطلب براي ثبت نام و شركت در آزمون به آن نيازمند است به شرح ذيل مي‌باشد:

-         تقاضانامه ثبت نام آزمون رشته دکتری تخصصی علوم شناختی – فلسفه ذهن را تكميل وآن را اسكن نموده و از طريق رایانامه پژوهشکده به نشانی : این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید">این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید ارسال نمايد. ضروری است نام خانوادگی متقاضی در قسمت موضوع (Subject) صفحه ارسال رایانامه درج شود.

-         داوطلب بايد يك قطعه عكس پرسنلي جديد خود را با مشخصات (220×300 پيكسل) اسكن نموده و آن را از طريق رایانامه پژوهشکده به نشانی : این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید">این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید ارسال نمايد. ضروری است نام خانوادگی متقاضی در قسمت موضوع (Subject) صفحه ارسال رایانامه درج شود.

تبصره: عكس خواهران بايد با حجاب و صورت كامل آنان مشخص باشد.

-          اصل فرم تكميل شده معدل براي دانشجويان سال آخر دوره كارشناسي ارشد و يا دكتراي حرفه‌اي كه حداكثر تا تاريخ 31/6/1391 فارغ‌التحصيل خواهندشد. اين دسته از داوطلبان بايد فرم مخصوص در دفترچه راهنما را تكميل و فرم تكميل شده را به تأييد مؤسسه آموزش عالي محل فارغ‌التحصيلي برسانند و پس از تطبيق با معدل مندرج در كارت ورود به جلسه و در صورت داشتن مغايرت معدل طبق اطلاعات ارائه شده در سايت سازمان اقدام نمايند. ضمناً لازم است تصوير فرم مذكور را حداقل به مدت يكسال نزد خود نگهداري نموده و در فرم تقاضانامه ثبت‌نام نيز ميانگين   

 

تذكرات مهم:

-         مندرجات فرم تقاضانامه بايد دقيق و صادقانه تكميل شود.

-         مسئوليت صحت كليه مندرجات تكميل شده (مندرجات فرم تقاضانامه) به عهده داوطلب خواهد بود.

-         پس از پايان مهلت ثبت نام(25 آذرماه 1393)،‌ اعمال هيچگونه تغييري در مندرجات فرم تقاضانامه ثبت نام امكان پذير نمي‌باشد، بنابر اين داوطلب بايد در زمان تكميل اطلاعات تقاضانامه نهايت دقت را بكار گيرد.

-         هر موقع مشخص شود كه داوطلب، حقايق را كتمان نموده يا واجد يكي از شرايط و ضوابط نمي‌باشد، در هر مرحله‌اي از آزمون (ثبت نام، شركت در آزمون،‌ پذيرفته شدن،‌ حين تحصيل در پژوهشکده ) محروم خواهد شد.

  

و) شرایط دیگر:

-         آزمون در دو مرحله کتبی و مصاحبه برگزار می شود.

-         نتیجه آزمون کتبی از طریق سامانه پژوهشکده علوم شناختی حداکثر تا پایان وقت اداری 14 بهمن ماه اعلام و پس از آن از پذیرفته شدگان آزمون کتبی برای شرکت در مصاحبه دعوت بعمل خواهد آمد.

-         20 درصد ظرفیت پذیرش شدگان طبق قوانین و مقررات جاری به ایثارگران انقلاب اسلامی ( رزمندگانی که حداقل شش ماه از تاریخ 31/6/59 تا 31/6/67 در مناطق عملیاتی جضور     داشته­اند، جانبازان 25 درصد و بالاتر، فرزند و همسر جانبازان 50 درصد و بالاتر، آزادگان و فرزندان و همسران آنها، همچنین فرزندان و همسران شهدا، مفقودین و اسرا) اختصاص دارد.

-         20 درصد ظرفیت پذیرش به مربیان رسمی یا آزمایشی اختصاص دارد.

-         متقاضیان استفاده از سهمیه باید گواهی معتبر برای استفاده از سهمیه ایثارگران و تصویر آن  را قبل از آزمون به نماینده پژوهشکده در دانشگاه باقرالعلوم تحویل دهند.

-         مربیان و استادان متقاضی استفاده از سهمیه مزبور باید معرفی نامه معتبر از موسسه پژوهشی یا دانشگاه محل خدمت ارائه كند.

-         پذیرفته شدگان مشمول دو بند بالا باید حداقل 80 درصد امتیاز آخرین فرد پذیرفته شده آزاد را احراز نمایند.

-         شرایط تحصیل منطبق بر ضوابط و مقررات آموزشی دوره دکترای مصوب وزارت علوم، تحقیقات وفناوری است.

-         داوطلبان براي كسب اطلاعات بيشتر مي توانند با شماره تلفن 76291130 داخلی 2 دفتر آموزش پ‍ژوهشكده علوم شناختي تماس حاصل نمايند.

 

5- منابع امتحان و ضرایب مربوط:

سئوالات آزمون مطابق فهرست برنامه مصوب شوراي عالي برنامه ريزي و بر اساس مواد امتحاني و ضرايب زير مي باشد:

1-    فلسفه اسلامی ( ضریب 2)

-         کتاب نهایت الحکمه- علامه طباطبایی

2-    فلسفه غرب ( ضریب 2)

-         کتاب درآمدی بر فلسفه معاصر غرب، نویسنده : آنتونی آپیا ترجمه حسین واله انتشارات گام نو

3-    فلسفه ذهن ( ضریب 3)

-         کتاب درآمدی به فلسفه ذهن، نویسنده: کیت مسلین ترجمه هادی ذاکری انتشارات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی

4-    علم و نفس اسلامی ( ضریب 4)

-         اسفار اربعه جلد 8 – ملا صدرا

-         کتاب نفس شفا- ابن سینا

-         کتاب علم النفس فلسفی، نویسنده غلامرضا فیاضی انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی

5-    زبان عمومی انگلیسی ( ضریب 3)

6-    منطق جدید کتاب دکتر نبوی (ضریب 2)

دریافت برگه تقاضانامه ثبت نام در آزمون رشته دکترای تخصصی علوم شناختي- فلسفه ذهن 


اطلاعات تکمیلی در مورد این خبر و سایر اخبار آزمون دکتری با ارسال ایمیل و رشته به 09375308900

www.iransama.org

مجری منابع دکتری سراسری و آزاد

منوی موبایل