وب سایت رسمی بنیـــاد آموزشی پژوهشی سامـــا

(دارای شناسنامه واحد فرهنگی 100530 و نماد اعتماد رسانه برخط از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی)

مشاوره آزمون دکتری سراسری و آزاد 1402-1403

برای دریافت مشاوره آزمون دکتری در خبرنامه ساما عضو شوید. لطفا دقیقا موبایل و ایمیل و رشته تان و اینکه به مشاوره در چه زمینه ای از آزمون دکتری نیاز دارید را بنویسید.

سبد خرید شما

در حال حاضر سبد خريد شما خالي مي باشد
در صورت کليک بروي دکمه اضافه به سبد خريد هر کالا، کالاي مورد نظر به اين قسمت اضافه مي گردد

جستجو

جزئیات بورس دانشجویان دکتری عضو بنیاد ملی نخبگان؛ یکسال از تحصیل در خارج کشور

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری گفت: تا ۱.۵ ماه دیگر آیین‌نامه طرح حمایتی بنیاد ملی نخبگان مبنی بر بورس یکساله دانشجویان مقطع دکترای این بنیاد برای خارج از کشور نهایی می‌شود.

به گزارش ایرنا، دكتر سورنا ستاری در حاشیه بازدید از دانشگاه صنعتي امیرکبیر و پروژه‌های کلان ملی این دانشگاه، افزود: بر اساس طرح حمایتی بنیاد ملی نخبگان، دانشجویان مقطع دکترا که از اعضای بنیاد ملی نخبگان هستند یک سال در خارج از کشور و در یکی از دانشگاه‌های خوب دنیا تحصیل می‌کنند.

وی ادامه داد: این دانشجویان علاوه بر سه سال تحصیل در داخل می‌توانند یک سال در خارج و با استفاده از هزینه معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري مشغول به تحصیل شوند که این موضوع می‌تواند به کیفیت دوره دکتری در داخل و نیز بحث خروج دانشجویان بسیار کمک کند.

ستاری تصريح كرد: در صورت نهایی شدن این طرح تمام دانشجویان رشته‌های مختلف كه عضو بنیاد ملی نخبگان هستند می‌توانند از آن استفاده کنند اما در برخی رشته‌ها اولویت‌بندی وجود دارد.

وی ادامه داد: آمادگي داريم دانشجویان در برخی رشته‌ها مثل بایو، نانو و علوم شناختی را تا چهار سال بورس کنیم و اکنون نیز تفاهم‌نامه‌هایی با وزارت علوم و وزارت بهداشت در این زمینه منعقد شده است.

ستاری افزود: برخی از رشته‌ها که در داخل داير نيستند، باید از این طریق تقویت شوند؛ این یک کار ساختاری است و این اتفاق در برخی از دانشگاه‌های کشور اکنون در حال انجام است.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری افزود: حمایت معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري در زمینه صادرات محصولات فناورانه یکی بحث تسهیل قوانین، کاهش زمان ثبت تجهیزات پزشکی و یا دارو ، بحث جایزه صادراتی که امسال 3 درصد دیده شده در بحث فناوری، معافیت مالیات گمرکی شرکت‌ها از مواردی است که برای صادرات محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان در دانشگاه‌ها و مراکز رشد در نظر گرفته شده است.

ستاری همچنین شایعاتي مبنی بر کاندیدا شدن وی برای تصدی وزارت علوم، تحقيقات و فناوري را رد کرد.

منبع خبر 

 

اطلاعات تکمیلی در مورد این خبر و سایر اخبار آزمون دکتری با ارسال ایمیل و رشته به 09375308900

www.iransama.org

مجری منابع دکتری سراسری و آزاد


منوی موبایل