وب سایت رسمی بنیـــاد آموزشی پژوهشی سامـــا

(دارای شناسنامه واحد فرهنگی 100530 و نماد اعتماد رسانه برخط از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی)

مشاوره آزمون دکتری سراسری و آزاد 1402-1403

برای دریافت مشاوره آزمون دکتری در خبرنامه ساما عضو شوید. لطفا دقیقا موبایل و ایمیل و رشته تان و اینکه به مشاوره در چه زمینه ای از آزمون دکتری نیاز دارید را بنویسید.

سبد خرید شما

در حال حاضر سبد خريد شما خالي مي باشد
در صورت کليک بروي دکمه اضافه به سبد خريد هر کالا، کالاي مورد نظر به اين قسمت اضافه مي گردد

جستجو

گزارش پانزدهمین سمینار ملی «مهندسی سطح»

پانزدهمین سمینار ملی «مهندسی سطح» با حضور رئیس پژوهشگاه مواد و انرژی، رئیس هیات مدیره انجمن علوم و تکنولوژی سطح ایران، صنعتگران، پژوهشگران و اندیشمندان مراکز پژوهشی و دانشگاهی کشور در پژوهشگاه مواد و انرژی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پژوهشی ایسنا منطقه البرز، محمد مهدی هادوی، رئیس پژوهشگاه مواد و انرژی در این همایش که روز گذشته برگزار شد، طی سخنانی اظهار کرد: برگزاری این سمینار گامی موثر در راه پیشرفت علم و تکنولوژی مهندسی سیستم‌ها به شمار می‌رود.چنین همایش‌هایی فرصت مناسبی برای بررسی چگونگی عملکردها و پیشرفت‌های حاصل شده در مسائل علمی و پژوهشی ایجاد می‌کند و امکان بررسی منابع موجود و توانمندی‌های امروز را فراهم می‌آورد.

این مقام مسؤول خاطرنشان کرد: اشراف به توانمندی‌های موجود می‌تواند ما را به پیشرفت‌های بزرگ در آینده نزدیک کند و زمینه رشد و ترقی علم را در موضوعات مختلف ممکن کند؛ چرا که آگاهی و شناخت دقیق عامل موثر در کشف نقاط ضعف و کمبودها در مسائل مختلف است و اشراف به داشته‌ها و توانمندی‌های این مهم را میسر می‌کند.

هادوی در ادامه به کاربردهای مهندسی سطح اشاره کرد و گفت: مهندسی سطح یک مهندسی سیستمی است که با دیدی کلی نگر به شناخت مسائل و حل مساله اقدام می‌کند و تفاوت آن با دیگر علوم در حفظ توان و مشخصات سطحی اشیا است.

رئیس پژوهشگاه مواد و انرژی، مهندسی سطح را در ارتباط با سطوح تمام مواد دانست و افزود: مقاوم‌سازی سطوح به ویژه در صنایع از اهمیت خاصی برخوردار است.

وی با اشاره به این که در کشورهای پیشرفته هشت درصد تولید ناخالص ملی آنها هزینه استهلاک و خستگی سطحی و سایش می‌شود، تاکید کرد: اگر از این خسارت‌ها جلوگیری کنیم، ارزش افزوده بالایی معادل میلیاردها دلار در کشور ایجاد می‌شود.

رئیس پانزدهمین سمینار ملی مهندسی سطح با بیان این که این موضوع از 20 سال گذشته به صنایع کشور منتقل شده است، یادآورشد: مهندسی سطح در صنایع دفاعی، سازه‌های هوایی مانند بالگرد، نیروگاه‌ها و قطعات استراتژیک نیز کاربرد بسیاری دارد.

هادوی در پایان گفت: بیشترین مقالات رسیده به این همایش درباره لایه‌های نازک، خوردگی و سایش، فناوری نانو در سطح، ارزیابی و بررسی کیفیت سطوح، پوشش‌های نفوذی و پوشش‌های حرارتی است.

بر اساس این گزارش، پانزدهمین سمینار ملی مهندسی سطح از روز گذشته 29 مهرماه در پژوهشگاه مواد و انرژی آغاز به کار کرده و تا امروز 30 مهر ماه ادامه دارد.

 

اطلاعات تکمیلی در مورد این خبر و سایر اخبار آزمون دکتری با ارسال ایمیل و رشته به 09375308900

www.iransama.org

مجری منابع دکتری سراسری و آزاد

منوی موبایل