وب سایت رسمی بنیـــاد آموزشی پژوهشی سامـــا

(دارای شناسنامه واحد فرهنگی 100530 و نماد اعتماد رسانه برخط از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی)

مشاوره آزمون دکتری سراسری و آزاد 1402-1403

برای دریافت مشاوره آزمون دکتری در خبرنامه ساما عضو شوید. لطفا دقیقا موبایل و ایمیل و رشته تان و اینکه به مشاوره در چه زمینه ای از آزمون دکتری نیاز دارید را بنویسید.

سبد خرید شما

در حال حاضر سبد خريد شما خالي مي باشد
در صورت کليک بروي دکمه اضافه به سبد خريد هر کالا، کالاي مورد نظر به اين قسمت اضافه مي گردد

جستجو

استفاده از ظرفیت‌ کنفرانس صمغ‌های بومی در صنایع غذایی کشور

رسول کدخدایی ظهر امروز در نخستین کنفرانس صمغ‌های بومی که در محل هتل پردیسان مشهد برگزار شد، اظهار کرد: این نشست علمی نخستین نشست در نوع خود در منطقه است که با هدف تبادل تجربه و دانش و جهت‌دهی به تحقیقات کاربردی در حوزه‌های هیدروکلوییدهای طبیعی سازمان‌دهی شد و از این حیث بسیار حائز اهمیت است.

وی افزود:‌ همانطور که اطلاع دارید رویکرد نظام سلامت در کشورهای پیشرفته جهان از درمان به پیشگیری از بروز بیماری تغییر کرده است با این حال یکی از اصلی‌ترین شیوه‌های تحقق این هدف اصلاح سبک تغذیه از طریق ارتقای سطح آگاهی عموم و توجه به تولید مواد غذایی مغذی و سالم و در دو دهه اخیر فرآورده‌های فراسودمند است که نه تنها از ارزش تغذیه‌ای مناسبی برخوردارند، بلکه دارای اثرات سلامت بخش و ریزمغذی‌های مناسب نیاز مصرف‌کننده است.

رئیس پژوهشکده علوم و صنایع غذایی مطرح عنوان کرد: مقالات ارائه شده در این کنفرانس حاکی از توجه ویژه پژوهشگران مراکز دانشگاهی و پژوهشی داخل و خارج کشور به انواع صمغ‌های طبیعی،‌ روش‌های استخراج و بهبود کیفیت و کاربردهای گوناگون آنها در فرآوری و تولید مواد غذایی مختلف است.

وی ادامه داد: ایجاد هم‌افزایی و افزایش اثر بخشی بیشتر نتایج این تحقیقات و تبدیل آن به دانش قابل تجاری شدن ابتدا نیازمند عزم ملی و سپس عزم جهانی است همچنین تاسیس یک شبکه اطلاعاتی منسجم با حمایت مراکز پژوهشی هم راستا می‌تواند به عنوان یک راهکار در ارتقای دانش هیدروکلوئیدها و تجاری‌سازی نتایج و یافته‌های پژوهشی پیشنهاد شود.

وی بیان کرد:‌ پژوهشکده علوم و صنایع غذایی به عنوان تنها مرکز تحقیقات کاربردی و تخصصی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در حوزه غذا با اولویت قراردادن تحقیقات منسجم بر روی صمغ‌های بومی کشور آمادگی دارد با استفاده از منابع انسانی متخصص و دانشجویان دکترای پژوهش محور خود و فراهم‌سازی امکانات آزمایشگاهی مناسب طرح‌های تحقیقاتی را به صورت مشترک با دیگر مراکز علمی پژوهشی دنیا به انجام رساند.

رئیس پژوهشکده علوم و صنایع غذایی خاطر نشان کرد: باید با حمایت و تامین منابع اعتباری دولت و مراکز بین‌المللی، استفاده مطلوب و بهینه و افزایش ارزش افزوده ذخایر غنی ایران مورد توجه قرار گیرد.

 

اطلاعات تکمیلی در مورد این خبر و سایر اخبار آزمون دکتری با ارسال ایمیل و رشته به 09375308900

www.iransama.org

مجری منابع دکتری سراسری و آزاد

منوی موبایل