وب سایت رسمی بنیـــاد آموزشی پژوهشی سامـــا

(دارای شناسنامه واحد فرهنگی 100530 و نماد اعتماد رسانه برخط از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی)

مشاوره آزمون دکتری سراسری و آزاد 1402-1403

برای دریافت مشاوره آزمون دکتری در خبرنامه ساما عضو شوید. لطفا دقیقا موبایل و ایمیل و رشته تان و اینکه به مشاوره در چه زمینه ای از آزمون دکتری نیاز دارید را بنویسید.

سبد خرید شما

در حال حاضر سبد خريد شما خالي مي باشد
در صورت کليک بروي دکمه اضافه به سبد خريد هر کالا، کالاي مورد نظر به اين قسمت اضافه مي گردد

جستجو

پذیرش دانشجوی ارشد و دکترا بدون حتی یک عضو هیأت علمی

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، به تشریح پنج معضل اساسی نظام آموزش عالی کشور پرداخت و گفت:‌ این روزها شاهدیم که بسیاری از مؤسسات آموزش عالی بیانیه می‌دهند که بدون آزمون دانشجو می‌پذیرند. وی با اشاره به اینکه اینگونه اقدامات اعتبار سازمان سنجش را از بین می‌برد، بیان کرد: پذیرش دانشجو بدین شکل به اعتبار کل نظام آموزش عالی کشور خدشه‌ وارد می‌کند.
سلیمی خاطرنشان کرد: اگر قرار باشد هر کسی که اراده کند فقط با پرداخت پول و بدون اینکه در سطح تراز علمی لازم قرار بگیرد درس بخواند دیگر اعتباری برای مدارک دانشگاهی باقی نمی‌‌ماند. وی در توضیح معضل دیگر نظام آموزشی کشور، گفت:‌ به تدریج درصد دانشجویانی که بدون پرداخت پول تحصیل می‌کنند پایین آمده است زیرا هم‌اکنون دانشگاه آزاد، ‌دانشگاه‌های غیرانتفاعی و پیام‌نور شهریه اخذ می‌کنند.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اکنون فقط دانشجویان روزانه بعضی دانشگاه‌ها به رایگان تحصیل می‌کنند که این موضوع عدالت آموزشی را زیر سؤال می‌برد زیرا هر کس که پول بیشتر می‌دهد می‌تواند تحصیل کند و افراد متمول امکان تحصیل بیشتری نسبت به افراد ضعیف‌تر می‌یابند.
وی در توضیح گفت: داوطلبانی که از سطح علمی پایین‌تری برخوردارند و در آزمون سراسری قبول نمی‌شوند بلافاصله با پول در رشته و یا دانشگاه دیگری ثبت‌نام می‌کنند.
سلیمی سومین معضل آموزش عالی کشور را عدم تناسب ترکیب پذیرش دانشجو با استاندارد جهانی خواند و گفت: در بعضی دانشگاه‌ها که فقط به دنبال کسب درآمد هستند هرم پذیرش دانشجو در مقاطع گوناگون فاصله بسیاری با استانداردهای جهانی گرفته است. به عنوان مثال در بعضی دانشگاه‌های غیردولتی در مقاطع ارشد و دکترا از دانشجویان ثبت‌نام می‌کنند در حالی که حتی یک عضو هیأت علمی در این دانشگاه نیست که این ظلم به بنیه علمی کشور است و ما از وزارت علوم انتظار ساماندهی داریم.
نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی گفت: معضل پایان‌نامه‌های سفارشی نیز نکته دیگری است که باید از آن سخن گفت؛ سال‌هاست در اماکنی همچون میدان انقلاب تهران رسماً از فروش پایان‌نامه سخن گفته می‌شود و حتی آگهی‌هایی نیز در این باره چاپ و تکثیر می‌شود مبنی بر اینکه برای دریافت پایان‌نامه در موضوع مورد علاقه خود با این شماره تماس بگیرید.
سلیمی با تأکید بر اینکه وزارت علوم به جای پرداختن به حاشیه‌ها باید به حل این معضلات اقدام کند، تصریح کرد: به این مسائل باید عدم تناسب هرم هیأت علمی دانشگاه ها را نسبت به دانشجویان اضافه کرد به ویژه عدم تناسب میان خود جامعه هیأت علمی یعنی در میان مربیان، استادیاران، دانشیاران و استادان.

 

اطلاعات تکمیلی در مورد این خبر و سایر اخبار آزمون دکتری با ارسال ایمیل و رشته به 09375308900

www.iransama.org

مجری منابع دکتری سراسری و آزاد

منوی موبایل