وب سایت رسمی بنیـــاد آموزشی پژوهشی سامـــا

(دارای شناسنامه واحد فرهنگی 100530 و نماد اعتماد رسانه برخط از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی)

مشاوره آزمون دکتری سراسری و آزاد 1402-1403

برای دریافت مشاوره آزمون دکتری در خبرنامه ساما عضو شوید. لطفا دقیقا موبایل و ایمیل و رشته تان و اینکه به مشاوره در چه زمینه ای از آزمون دکتری نیاز دارید را بنویسید.

سبد خرید شما

در حال حاضر سبد خريد شما خالي مي باشد
در صورت کليک بروي دکمه اضافه به سبد خريد هر کالا، کالاي مورد نظر به اين قسمت اضافه مي گردد

جستجو

این خبر را داوطلبان دکتری رشته آینده پژوهی حتما مطالعه کنند

دبیر دومین کنفرانس آینده‌پژوهی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه آینده‌پژوهی هنر شکل دادن به آینده است، گفت: دومین کنفرانس آینده‌پژوهی کشور سال آینده با هدف ترسیم فضای آینده با رویکرد فناوری اطلاعات و ارتباطات برگزار می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس، محمد‌رضا مردانی دبیر و عضو شورای سیاستگذاری کنفرانس آینده‌پژوهی جمهوری اسلامی ایران در نشست خبری پاسخگوی سوالات خبرنگاران رسانه‌های جمعی در رابطه با دومین کنفرانس آینده‌پژوهی جمهوری اسلامی ایران بود.
مردانی در این نشست خبری گفت: دومین کنفرانس آینده‌پژوهی جمهوری اسلامی ایران با رویکرد فناوری اطلاعات و ارتباطات 30 اردیبهشت سال 94 در دانشگاه شهید بهشتی برگزار می‌شود.
وی با اشاره به ضرورت برگزاری این کنفرانس گفت: با توجه به گسترش فزاینده فناوری اطلاعات و ارتباطات به ویژه شبکه جهانی اینترنت در بین ملت‌ها و بخصوص جوانان که در برخی مواقع آسیب‌هایی را هم به همراه دارد ضرورت برنامه‌ریزی و هماهنگی مستمر برای صیانت از آسیب‌ها دغدغه مسئولان را تشکیل می‌دهد.
وی افزود: این آسیب‌ها ضرورت پرداختن به فناوری اطلاعات و ارتباطات برای شناخت و برنامه‌ریزی کارآمد در این حوزه را افزایش می‌دهد.
وی با بیان اینکه انسان می‌تواند در آینده تاثیر‌گذار باشد، گفت: آینده‌پژوهی سعی می‌کند با پیش‌بینی عوامل موثر در تغییرات به صورت دوگانه تاثیر‌گذار باشد به طوری که هم انسان در مهار تغییرات آینده موثر است و هم می‌تواند جامعه را در مسیر این تغییرات آماده کند.
مردانی اظهار داشت: آینده‌پژوهی فراتر از یک پیش‌بینی است یعنی می‌توان آینده‌پژوهی را هنر شکل دادن به آینده عنوان کرد به طوری که آینده محتمل پیش روی خود را خودمان رقم بزنیم.
وی هدف اصلی از برگزاری کنفرانس آینده‌پژوهی را ترسیم فضای آینده فناوری اطلاعات و ارتباطات و فضای مجازی در ایران عنوان کرد و گفت: این کنفرانس در قالب محورهای ده‌گانه برگزار می‌شود تا به شناسایی فرصت‌ها و چالش‌های پیش‌رو و تعیین الزامات فرهنگی و آموزشی و همچنین رصد تغییرات آینده علمی و معرفی آخرین دستاوردهای اطلاعاتی و کاربردی در حوزه فناوری اطلاعات بپردازیم.
دبیر دومین کنفرانس آینده‌پژوهی جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد: توسعه و بسط دانش و تجربه جهانی آینده‌پژوهی با رویکرد بومی‌سازی و هنجار‌سازی، تبادل آخرین دستاوردهای علمی تحقیقاتی از سوی مراکز دولتی و غیردولتی و صنعت و بهره‌گیری از این دستاوردها در تدوین برنامه ششم توسعه نیز از دیگر اهداف برگزاری این کنفرانس است.
مردانی در ادامه خاطرنشان کرد: مقالات این کنفرانس در پایگاه استنادی جهان اسلام ISC نمایه می‌شود البته برای برگزاری این کنفرانس با رویکرد فناوری اطلاعات و ارتباطات برای دومین بار مجوز آن در صف ملی از معاونت سرمایه انسانی ریاست جمهوری اخذ شد.

وی ادامه داد: این کنفرانس با حمایت دانشگاه شهید بهشتی، پارک علم و فناوری، دانشگاه‌های تهران، خواجه‌نصیر، الزهرا(س)، امام صادق(ع) و دفاع ملی و انجمن آینده‌نگاری برگزار می‌شود که دانشگاه شهید بهشتی محل برگزاری این کنفرانس است.

دبیر کنفرانس ملی آینده‌پژوهی جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: در حوزه داوری مقالات ما از تعداد بیشتری از صاحبنظران حوزه و دانشگاه استفاده خواهیم کرد.

وی پیرامون زمان بندی کنفرانس گفت: فراخوان این کنفرانس از 14 مهرماه بر روی سامانه کنفرانس نمایه شده است و تا روز شنبه نیز بر روی پایگاه استنادی جهان اسلام قرار خواهد گرفت.

مردانی افزود: آخرین مهلت ارسال چکیده مقالات تا ششم دی‌ماه و اعلام نتایج آن تا 20 دی‌ماه خواهد بود. آخرین مهلت ارسال اصل این مقالات نیز تا 30 اسفند‌ماه است و نتایج آن نیز 6 اردیبهشت 94 اعلام می‌شود. مهلت ارسال پاور‌پوینت مقالات نیز تا 20 اردیبهشت 94 خواهد بود که آخرین مهلت ثبت نام برای حضور در پنل‌های تخصصی این کنفرانس نیز 20 اردیبهشت 94 است.

وی خاطرنشان کرد: از دانشجویان تحصیلات تکمیلی رشته‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات و آینده‌پژوهی با تسهیلات و امکانات ویژه پذیرا خواهیم بود البته این موضوع را هم بگویم که آثار برتر در مقالات علمی پژوهشی منتشر خواهد شد و جوایز به همراه تندیس کنفرانس به نفرات برتر اهدا خواهد شد.

دبیر کنفرانس ملی آینده‌پژوهی جمهوری اسلامی ایران با دعوت از دستگاه های اجرایی برای همراهی با این کنفرانس گفت: از بخش‌های مختلف نهادها و دستگاه‌های اجرایی دعوت می‌کنم با ما همراهی کنند تا علاوه بر آنکه در حوزه تولید علم و دانش گامی برداشته شده است در حوزه کاربرد آن نیز قدم‌هایی برداشته شود.

مردانی با اشاره به برگزاری نخستین کنفرانس ملی آینده‌پژوهی جمهوری اسلامی ایران در سال 91 گفت: در آن کنفرانس توانستیم نشست هم‌اندیشی بین پژوهشگران و قطب‌های علمی کشور را فراهم کنیم. همچنین در این کنفرانس آخرین نتایج مطالعات در راستای تبیین آینده‌پژوهانه الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت ارائه شد. همچنین آسیب‌شناسی آینده‌پژوهی و بستر‌سازی برای رسیدن به چشم‌انداز‌های مشترک از دیگر دستاوردهای این کنفرانس بود.

وی با بیان اینکه 10 محور برای کنفرانس ملی آینده‌پژوهی جمهوری اسلامی ایران با رویکرد فناوری اطلاعات و ارتباطات در نظر گرفته‌ایم، گفت: اولین محور این کنفرانس آینده‌پژوهی فرهنگ و ارزش‌ها در فضای مجازی است که در این رابطه تحقق اسناد بالادستی فضای مجازی جمهوری اسلامی ایران، فرهنگ ایرانی اسلامی در فضای مجازی، نقش اخلاق در فضای مجازی، حق مالکیت معنوی در فضای مجازی و حریم خصوصی و گمنامی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

مردانی تصریح کرد: آینده‌پژوهی خدمات فضای مجازی در ایران دومین محور این کنفرانس است که مباحث دولت الکترونیک، حکمرانی و راهبری الکترونیک، تجارت و کسب و کار دیجیتال و عدالت الکترونیکی مطرح خواهد شد.

دبیر کنفرانس ملی آینده‌پژوهی جمهوری اسلامی ایران افزود: دیگر محورهای این کنفرانس آینده‌پژوهی فناوری‌های وب، آینده‌پژوهی شبکه‌های اجتماعی در ایران، آینده‌پژوهی سیستم‌های هوشمند در ایران، آینده‌پژوهی امنیت سایبری در ایران، آینده‌پژوهی سامانه‌های چند‌رسانه‌ای در ایران، آینده‌پژوهی فناوری‌های ارتباطی و سامانه‌های همراه در ایران، آینده‌پژوهی کاربردهای رایانش ابری در ایران و آینده‌پژوهی نوآوری در فناوری‌های آینده است.

مردانی در خصوص ارتباط با کنفرانس نیز گفت: اولین آن سامانه موسسه پژوهشی مدیریت راهبردی فاتح‌پژوه آینده است. علاوه بر آن در روز شنبه آینده اطلاعات این کنفرانس در پایگاه استنادی جهان اسلام نیز قرار خواهد گرفت.

وی در پایان خاطرنشان کرد: دبیرخانه این کنفرانس نیز در دانشگاه شهید بهشتی قرار دارد که علاقمندان برای ارتباط با این کنفرانس می‌توانند از طریق سایت www.ifpa.ir  اقدام کنند و یا از طریق تلفکس 22414162 و شماره  09192549909 تماس بگیرند.

مردانی تصریح کرد: علاقمندان برای ارسال چکیده و اصل مقالات خود در قالب محورهای کنفرانس باید از طریق پست الکترونیک conferance@ifpa.ir اقدام کنند.

 

اطلاعات تکمیلی در مورد این خبر و سایر اخبار آزمون دکتری با ارسال ایمیل و رشته به 09375308900

www.iransama.org

مجری منابع دکتری سراسری و آزاد

منوی موبایل