وب سایت رسمی بنیـــاد آموزشی پژوهشی سامـــا

(دارای شناسنامه واحد فرهنگی 100530 و نماد اعتماد رسانه برخط از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی)

مشاوره آزمون دکتری سراسری و آزاد 1402-1403

برای دریافت مشاوره آزمون دکتری در خبرنامه ساما عضو شوید. لطفا دقیقا موبایل و ایمیل و رشته تان و اینکه به مشاوره در چه زمینه ای از آزمون دکتری نیاز دارید را بنویسید.

سبد خرید شما

در حال حاضر سبد خريد شما خالي مي باشد
در صورت کليک بروي دکمه اضافه به سبد خريد هر کالا، کالاي مورد نظر به اين قسمت اضافه مي گردد

جستجو

اعلام تعداد ثبت نام کنندگان و ظرفیت پذیرش در تکمیل ظرفیت دکتری

کلیه داوطلبانی که در آزمون دوره دکترای نیمه متمرکز ۹۳ ثبت نام و در آزمون شرکت نموده‌اند اما در اعلام نتایج نهایی پذیرفته نشده‌اند می توانند اقدام به ثبت نام در مرحله تکمیل ظرفیت نمایند.

دکتر حسین توکلی در گفت و گو با ایسنا اظهار داشت: ظرفیت پذیرش مقطع دکتری جمعا ۵۸۰ نفر است و تا ساعت هشت صبح امروز (سه شنبه ۲۲ مهرماه)، ۳۹۵۳ نفر نسبت به تکمیل فرم انتخاب رشته اقدام کرده‌اند.

باید اضافه کرد که ظرفیت های اعلامی مرحله تکمیل ظرفیت  آزمون دکتری نیمه متمرکز سراسری۱۳۹۳ شوک بزرگی به داوطلبان این آزمون وارد کرد.

گرچه ظرفیت پذیرش تکمیل ظرفیت دکتری نیمه متمرکز سراسری در سالهای گذشته هم نسبت به ظرفیت پذیرش اصلی کم بود اما تنوع پذیرش تا حدی زیادی مشابه پذیرش اصلی بود و در تکمیل ظرفیت نیز پذیرش های روزانه و شبانه و … ارائه گردیده بود. از این رو برخی داوطلبان از پذیرش های شبانه به دلایل مالی و ... تنها به ظرفیت روزانه تکمیل ظرفیت دل می بستند.

این در حالی است که در تکمیل ظرفیت ۹۳ و به عنوان مثال در رشته ای مانند مدیریت که از ظرفیت بسیار بالایی در پذیرش اصلی برخوردار بود تنها سه کد رشته آن هم تنها در دانشگاه پیام نور ارائه شده است که در واقع تغییری بزرگ در نحوه پذیرش تکمیل ظرفیت دکتری محسوب می شود.

حضور بسیار کمرنگ پذیرش پردیس دانشگاه ها با توجه به برگزاری آزمون جداگانه دکتری پردیس و غیبت دانشگاه های مادر نظیر تهران و تربیت مدرس از دیگر تغییرات قابل توجه دفترچه انتخاب رشته امسال نسبت به سالهای گذشته است.

با امید به روزی که از یک سو تغییرات ناگهانی در فرآیند آزمون ها به حداقل خود برسد و از سوی دیگر این گونه تغییرات در زمان های مناسب به داوطلبان اطلاع رسانی گردد.

 

اطلاعات تکمیلی در مورد این خبر و سایر اخبار آزمون دکتری با ارسال ایمیل و رشته به 09375308900

www.iransama.org

مجری منابع دکتری سراسری و آزاد

منوی موبایل