وب سایت رسمی بنیـــاد آموزشی پژوهشی سامـــا

(دارای شناسنامه واحد فرهنگی 100530 و نماد اعتماد رسانه برخط از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی)

مشاوره آزمون دکتری سراسری و آزاد 1402-1403

برای دریافت مشاوره آزمون دکتری در خبرنامه ساما عضو شوید. لطفا دقیقا موبایل و ایمیل و رشته تان و اینکه به مشاوره در چه زمینه ای از آزمون دکتری نیاز دارید را بنویسید.

سبد خرید شما

در حال حاضر سبد خريد شما خالي مي باشد
در صورت کليک بروي دکمه اضافه به سبد خريد هر کالا، کالاي مورد نظر به اين قسمت اضافه مي گردد

جستجو

3 ضعف اصلی دانشگاه علامه طباطبایی

معاون پژوهشی دانشگاه علامه طباطبایی سه ضعف بزرگی که این دانشگاه را با مشکلاتی عدیده مواجه کرده ، برشمرد.

به گزارش بنیاد ساما به نقل از ایسنا وی سه آسیب‌ پیش‌روی دانشگاه علامه طباطبایی را به شرح زیر برشمرد:

1-ایجاد بی اعتمادی اساتید به دانشگاه:

که باعث می شد این اساتید فعالیت های علمی خود را به دانشگاه عرضه نکنند درحالی که بیرون از دانشگاه فعالیت های پژوهشی و علمی زیادی انجام می‌دادند و چه بسا تلاش می‌کردند که دانشگاه خبردار نشود.

2- ما هیچ رابطه ای با کشورهای خارجی نداشتیم درحالی که حیات دانشگاه به تداوم این ارتباطات بسیار وابسته است. قطع روابط باعث ایجاد محدودیت و سلب فرصت هایی برای رشد اندیشه بومی ما نیز بود.

3-نبود کتابخانه مرکزی علوم انسانی: غیرفعال بودن حوزه روابط بین الملل دانشگاه علامه بیش از آنکه مربوط به دوره خاصی باشد یک مشکل ساختاری است.کتابخانه مرکزی علامه در بخش دورافتاده ای از شهر قراردارد و که فقط با 90 هزار جلد کتاب که بخشی از آنها از رده خارج هستند، فعالیت می کند.

وی با اذعان به اینکه انتشارات دانشگاه علامه بسیار ضعیف است و پاسخگوی ظرفیت همین تعداد استاد هم نیست، گفت: به هرحال ما تلاش کردیم این مشکلات را رفع کنیم.برای افزایش اعتماد اساتید به دانشگاه سعی کردیم آثار و تولیدات علمی آنها را باکمک انتشارات دانشگاه درکمترین زمان ممکن چاپ کنیم ضمن اینکه طبق مصوبه وزارت علوم درصورتی که اساتید مقالاتشان را به دانشگاه ارائه دهند از تشویق مالی برخوردار می شوند.

احمدوند در ادامه با اعلام اینکه طرح های پژوهشی ما امسال از 500 میلیون تومان به دومیلیارد و 500 میلیون تومان افزایش پیداکرده و طبق آماری که از تیرماه سال 92 تا حالا داریم تعداد مقالات اساتید از 620 تا 4200 عنوان افزایش یافته است، اظهارکرد: این آمار از سه منبع شامل اسناد مربوط به تشویق اساتید به خاطر فعالیت های علمی شان، خوداظهاری اساتید وهمچنین از طریق طرح های پژوهشی صورت گرفته بدست می‌آید.

اطلاعات تکمیلی در مورد این خبر و سایر اخبار آزمون دکتری با ارسال ایمیل و رشته به 09375308900

www.iransama.org

مجری منابع دکتری سراسری و آزاد

منوی موبایل