وب سایت رسمی بنیـــاد آموزشی پژوهشی سامـــا

(دارای شناسنامه واحد فرهنگی 100530 و نماد اعتماد رسانه برخط از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی)

مشاوره آزمون دکتری سراسری و آزاد 1402-1403

برای دریافت مشاوره آزمون دکتری در خبرنامه ساما عضو شوید. لطفا دقیقا موبایل و ایمیل و رشته تان و اینکه به مشاوره در چه زمینه ای از آزمون دکتری نیاز دارید را بنویسید.

سبد خرید شما

در حال حاضر سبد خريد شما خالي مي باشد
در صورت کليک بروي دکمه اضافه به سبد خريد هر کالا، کالاي مورد نظر به اين قسمت اضافه مي گردد

جستجو

فرصت های مناسب برای محققان در زمینه علوم و فناوری های شناختی

این روزها توجه به علوم و فناوری های شناختی با رشد فعالیت های پژوهشی و آموزشی و به تبع آن افزایش ابزارها و کاربردهای علوم و فناوری های شناختی در کل دنیا، به خصوص در کشورهای پیشرو روز به روز در حال گسترش است.

در ایارن نیز ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در سطح ملی متولی اصلی برنامه ریزی برای این هدف با ارزش و پر اهمیت ملی و هدایت حمایت های لازم از آن را بر عهده دارد.

بر این اساس، برنامه های حمایت پژوهشی ستاد در سه لایه به شرح زیر تعیین شده است:

لایه اول :حمایت از طرح های کلان ملی و گروه های با سابقه علمی و پژوهشی متناسب با اولویت ها و نیازهای کاربردی این حوزه در لایه اول انجام می شود.(هدف:حمایت از مطالعات پایه در زمینه موضوعات روز و مرتبط با مشکلات جامعه)

لایه دوم:حمایت از فعالیت های آموزشی و پژوهشی گروه های حوزه های علمی مجاور که در قالب پایان نامه های کارشناسی ارشد و یا دکتری به حوزه علوم شناختی وارد شده اند.(هدف:حمایت از طرح های پژوهشی و توسعه فناوری به عنوان زیر ساخت)

لایه سوم:حمایت از تجاری سازی و توسعه فناوری، حمایت از انتشار مقالات، حمایت از ثبت اختراع نتایج تحقیقات فوق.(هدف:حمایت از طرح ها و محصولات نهایی پژوهشی توسعه فناوری)

به عبارت دیگر، هدف ستاد در حمایت از طرح های پژوهشی و توسعه فناوری در حوزه علوم و فناوری های شناختی، در سه حوزه زیر خلاصه شده است:

در پایان باید اضافه نمود که با توجه به ماهیت این حوزه در کشور ما حمایت های ستاد به دنبال هم پشتیبانی از فعالیت های علمی محققان و استادان متخصص در علوم و فناوری های شناختی و هم مهاجرت علمی محققان رشته های مربوطه از سایر کشورها به این نیز فراهم شود.یعنی به زودی و با پیاده سازی برنامه های فوق ایران به عنوان کشور مقصد تحقیقاتی در این حوزه تبدیل خواهدشد.

نمونه کاربردهای علوم شناختی

به عنوان مثال دانش علوم شناختی ارتباطی ایجاد می کند تا افرادی که درگیر آلزایمر می شوند بخش زیادی از توانایی مغزی خود را بازیابی کنند و اینطور نیست که با صرف هزینه این فناوری ها را به کشور وارد کنیم بلکه باید با استفاده از لایه های تحقیقاتی گفته شده نمونه ایرانی آن را تولید کنیم.

            اطلاعات تکمیلی در مورد این خبر و سایر اخبار آزمون دکتری با ارسال ایمیل و رشته به 09375308900

www.iransama.org

مجری منابع دکتری سراسری و آزاد


منوی موبایل