وب سایت رسمی بنیـــاد آموزشی پژوهشی سامـــا

(دارای شناسنامه واحد فرهنگی 100530 و نماد اعتماد رسانه برخط از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی)

مشاوره آزمون دکتری سراسری و آزاد 1402-1403

برای دریافت مشاوره آزمون دکتری در خبرنامه ساما عضو شوید. لطفا دقیقا موبایل و ایمیل و رشته تان و اینکه به مشاوره در چه زمینه ای از آزمون دکتری نیاز دارید را بنویسید.

سبد خرید شما

در حال حاضر سبد خريد شما خالي مي باشد
در صورت کليک بروي دکمه اضافه به سبد خريد هر کالا، کالاي مورد نظر به اين قسمت اضافه مي گردد

جستجو

مدیریت مراکز رایانه‌ای با عملکرد محاسبات بالا به دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی واگذار شود

دومین نشست ایجاد مراکز رایانه‌ای با عملکرد محاسبات بالا در دانشگاه‌ها با حضور مدیران پشتیبانی پژوهشی، امور فناوری، تحول اداری و فناوری اطلاعات وزارت علوم و تنی چند از مدیران فناوری اطلاعات دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی برگزار شد.

به گزارش سرویس پژوهشی ایسنا، در آغاز این نشست دکتر جلال بختیاری، مدیرکل دفتر حمایت و پشتیبانی امور پژوهشی و فناوری وزارت علوم گفت:  ایجاد یک یا چند مرکز قوی در این زمینه یک ضرورت است،چرا که درچند دهه اخیر محاسبات کامپیوتری در بسیاری از شاخه‌های علوم نقش عمده‌ای در تولید علم ایفا کرده است.

وی ضمن اشاره به کاربرد توان پردازشی بالا درمحاسبات بسیاری از زمینه‌ها مانند هواشناسی، فیزیک، ریاضیات، علوم مهندسی، شیمی، بیولوژی، علوم اجتماعی و کاربردهای صنعتی مانند شبیه سازی کشتی و هواپیما و حرکت سیالات و نیاز محققان و دانشجویان دوره‌های تحصیلات تکمیلی به این محاسبات بر ضرورت هم‌اندیشی مدیران وزارت علوم و دانشگاه‌ها برای تصمیم گیری و سیاست‌گذاری در خصوص ایجاد و تقویت مراکز رایانه‌ای با عملکرد محاسبات بالا در یک یا چند دانشگاه تاکید کرد.

در ادامه دکتر مصطفی کریمیان اقبال، مدیر کل دفتر برنامه ریزی امور فناوری وزارت علوم تصریح کرد: ایجاد مراکز رایانه‌ای با عملکرد محاسبات بالا باید به خود دانشگاه‌ها یا بخش خصوصی واگذار شود و این مراکز بتوانند متناسب با کیفیت خدماتی که ارائه می‌دهند و بر اساس ارزیابی‌هایی که انجمن‌های تخصصی انجام می‌دهند، تعرفه تعیین کرده و به دولت، شرکتهای خصوصی، محققان و دانشجویان خدمات ارائه دهند.

دکتر علی معینی، مدیرکل دفتر تحول اداری و فناوری اطلاعات وزارت علوم در ادامه این نشست با اشاره به طرح مبحث ایجاد مراکز رایانه‌ای با عملکرد محاسبات بالا در شورای فناوری اطلاعات وزارت علوم گفت: این شورا تمایل دارد مدیریت این مراکز به دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی واگذارشود و وزارت علوم تنها نقش هماهنگی و نظارت را برای ارائه خدمات مناسب و بهینه ایفا کند.

وی با اشاره به راه‌اندازی شبکه علمی به عنوان بخشی از شبکه ملی اطلاعات گفت: باید در این نشستها ارتباط مراکز رایانه‌ای با عملکرد محاسبات بالا با شبکه علمی کشور مشخص شود و زیرساختهای لازم برای ایجاد این مراکز روشن شود تا در قالب شبکه علمی کشور و توسط دولت تامین شود.

 

اطلاعات تکمیلی در مورد این خبر و سایر اخبار آزمون دکتری با ارسال ایمیل و رشته به 09375308900

www.iransama.org

مجری منابع دکتری سراسری و آزاد

منوی موبایل