وب سایت رسمی بنیـــاد آموزشی پژوهشی سامـــا

(دارای شناسنامه واحد فرهنگی 100530 و نماد اعتماد رسانه برخط از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی)

مشاوره آزمون دکتری سراسری و آزاد 1402-1403

برای دریافت مشاوره آزمون دکتری در خبرنامه ساما عضو شوید. لطفا دقیقا موبایل و ایمیل و رشته تان و اینکه به مشاوره در چه زمینه ای از آزمون دکتری نیاز دارید را بنویسید.

سبد خرید شما

در حال حاضر سبد خريد شما خالي مي باشد
در صورت کليک بروي دکمه اضافه به سبد خريد هر کالا، کالاي مورد نظر به اين قسمت اضافه مي گردد

جستجو

جزئیات حمایت مالی ستاد توسعه فناوری های نرم و هویت ساز از طرح های پژوهشی

به گزارش ایرنا سید هادی سیادتی اظهار داشت: اگر به مقوله­ ی فرهنگ به ­عنوان یک مقوله­ ی هزینه ­زا و هزینه­ بر نگاه کنیم باید تاکید کنم که متاسفانه بعد از مدتی ساختارهای فرهنگیمان از بین خواهد رفت.

وی افزود:در زمینه ارتباط اقتصاد، فرهنگ و علم و فناوری تشریح کرد به عنوان مثال در حوزه نشر میانگین تیراژ ما از سه هزارتا به هزار و دویست عدد !!! تا هزار و سیصد رسیده است. وقتی تیراژ پایین بیاید ناشرین کم کم به ورشکستگی می رسند و این امر بر تولید محتوا نتیجه معکوس خواهد گذاشت.

وی ادامه داد:اینکه ما به مقوله­ فرهنگ به ­عنوان یک مقوله­ هزینه­ بر نگاه کنیم و مباحث اقتصادی آن را دنبال نکنیم بعد از مدتی ساختارهای آن از بین خواهد رفت. کسانی هم که در این حوزه فعال هستند حوزه خود را تغییر می­دهند و به سایر حوزه­ ها می روند و تولید محتوا هم روز به روز هم از حیث کیفیت و هم از حیث کمیت پایین می­آید. بنابراین نباید دو مقوله اقتصاد و فرهنگ را از هم جدا کرد.

قائم مقام دبیر ستاد توسعه فناوری ­های نرم و هویت­ ساز با بیان اینکه در این ستاد از ایده هایی حمایت می­ شود که مرحله­ پژوهش و تحقیق را گذرانده و می­ خواهند وارد چرخه تولید محصول بشوند،گفت:ممکن است در یک حوزه دو تا سه میلیون ایده وجود داشته باشد ولی با فیلترهای مختلفی که صورت می­ گیرد در نهایت دو یا سه نمونه به مرحله عملیاتی شدن و تجاری­ سازی برسند.

وی ادامه داد:بنابراین فیلتر ورودی کنونی ما تمامی ایده­ هایی است که امکان تبدیل به محصول را داشته باشند و به لحاظ فنی، اقتصادی و اجرایی ترجیح­ پذیر باشند و ستاد از ایده ­پروری و پژوهش صرف حمایت نمی­کند.

سیادتی گفت:در زمینه حمایت­های مالی هم به صورت وام و تسهیلات و برخی موارد در قالب کمک­ های بلاعوض و پروژه ­ای همکاری خواهیم کرد.


اطلاعات تکمیلی در مورد این خبر و سایر اخبار آزمون دکتری با ارسال ایمیل و رشته به 09375308900

www.iransama.org

مجری منابع دکتری سراسری و آزاد


منوی موبایل