وب سایت رسمی بنیـــاد آموزشی پژوهشی سامـــا

(دارای شناسنامه واحد فرهنگی 100530 و نماد اعتماد رسانه برخط از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی)

مشاوره آزمون دکتری سراسری و آزاد 1402-1403

برای دریافت مشاوره آزمون دکتری در خبرنامه ساما عضو شوید. لطفا دقیقا موبایل و ایمیل و رشته تان و اینکه به مشاوره در چه زمینه ای از آزمون دکتری نیاز دارید را بنویسید.

سبد خرید شما

در حال حاضر سبد خريد شما خالي مي باشد
در صورت کليک بروي دکمه اضافه به سبد خريد هر کالا، کالاي مورد نظر به اين قسمت اضافه مي گردد

جستجو

برنامه‌ریزی برای برگزاری امتحان جامع دکتری به صورت متمرکز / بررسی پرونده‌های دستوری در دانشگاه آزاد اسلامی

مجتبی علوی فاضل معاون سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد گفت: در بحث سنجش و پذیرش باید شرایط پذیرش به  از طریق فراخوان عمومی به صورت شانس برابر و شفاف برای همه افراد صورت گیرد درحالی که برخی افراد بدون رعایت فراخوان و شانس برابر و مغایر با عدالت سنجش وارد دانشگاه شدند و حق ادامه تحصیل در مقطعی که غیرقانونی پذیرش شدند را ندارند مگراینکه مسئله را به صورت قانونی حل کنند.

وی گفت: به علت حفظ آبروی افراد از ذکر نام آنها معذوریم.

علوی فاضل عنوان کرد: مقام معظم رهبری به علاقمندی دانشجویان و افزایش پذیرش تحصیلات تکمیلی تاکید کردند و این مسئله نیز یک حق اجتماعی است، تحصیل افراد در کشور یک سرمایه است نه فاجعه و ما امسال با رویکرد نگاه به داخل و در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری ۱۲ هزار دانشجوی دکترای تخصصی پذیرش کردیم و فراخوان دکترای پژوهش‌محور را هم این هفته اعلام می‌کنیم.

به گفته وی امسال جذب در مجموعه گروه علوم پزشکی بر اساس ظرفیت وزارت بهداشت بود که حدود ۴۰ هزار نفر متقاضی معدل بالای ۱۷ نتوانستند وارد مقطع دکترا بشوند و این مسئله یعنی هدر‌رفت استعداد‌ها.

وی ادامه داد: با تقویت نظارت‌های کیفی برنامه داریم که امتحان جامع دکترا را به صورت متمرکز برگزار کنیم. بنابراین لطفا افرادی که خود را دلسوز می‌دانند سبب محدود‌سازی رشد جوانان ایرانی نشوند.

 

اطلاعات تکمیلی در مورد این خبر و سایر اخبار آزمون دکتری با ارسال ایمیل و رشته به 09375308900

www.iransama.org

مجری منابع دکتری سراسری و آزاد

منوی موبایل