وب سایت رسمی بنیـــاد آموزشی پژوهشی سامـــا

(دارای شناسنامه واحد فرهنگی 100530 و نماد اعتماد رسانه برخط از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی)

مشاوره آزمون دکتری سراسری و آزاد 1402-1403

برای دریافت مشاوره آزمون دکتری در خبرنامه ساما عضو شوید. لطفا دقیقا موبایل و ایمیل و رشته تان و اینکه به مشاوره در چه زمینه ای از آزمون دکتری نیاز دارید را بنویسید.

سبد خرید شما

در حال حاضر سبد خريد شما خالي مي باشد
در صورت کليک بروي دکمه اضافه به سبد خريد هر کالا، کالاي مورد نظر به اين قسمت اضافه مي گردد

جستجو

بیش از 80 درصد داوطلبان پشت کنکور دکتری ماندند

به گزارش ایسنا، رئیس دانشگاه آزاد  اظهار داشت: سیاست‌های نادرست باعث شده تا هر سال حداقل ۱۵۰ هزار دانشجو قصد خروج از کشور را داشته باشند. با یک حساب و کتاب ساده میتوان فهمید که هر دانشجو ۱۶۰ هزار دلار از اقتصاد کشور خارج می‌کند و با جمعیت ۱۵۰ هزار نفری رقمی حدود ۲۴ میلیارد دلار هزینه خروج این دانشجویان است که اگر این هزینه در داخل کشور انجام شود، دانشگاه‌های داخل پیشرفت خواهند کرد. در واقع می توان به صراحت اعلام نمود که مخالفت با توسعه تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد باعث خروج دانشجویان از کشور و تقویت دانشگاه‌های درجه دو و سه کشورهای اطراف می‌شود.

میرزاده با بیان اینکه امسال ۷۵ تا 80 درصد دانشجویان پشت در دکتری ماندند گفت: مطابق قانون اساسی نمیتوان جلوی تحصیل افراد را گرفت.

وی افزود: امسال ۱۲ هزار دانشجوی دکتری پذیرش شده‌اند و تا پایان سال ۹۳، ۵۰۰ هزار دانشجوی تحصیلات تکمیلی با احتساب دانشجویان در حال تحصیل در دانشگاه آزاد به ادامه تحصیل خواهند پرداخت.

 

اطلاعات تکمیلی در مورد این خبر و سایر اخبار آزمون دکتری با ارسال ایمیل و رشته به 09375308900

www.iransama.org

مجری منابع دکتری سراسری و آزاد

منوی موبایل