وب سایت رسمی بنیـــاد آموزشی پژوهشی سامـــا

(دارای شناسنامه واحد فرهنگی 100530 و نماد اعتماد رسانه برخط از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی)

مشاوره آزمون دکتری سراسری و آزاد 1402-1403

برای دریافت مشاوره آزمون دکتری در خبرنامه ساما عضو شوید. لطفا دقیقا موبایل و ایمیل و رشته تان و اینکه به مشاوره در چه زمینه ای از آزمون دکتری نیاز دارید را بنویسید.

سبد خرید شما

در حال حاضر سبد خريد شما خالي مي باشد
در صورت کليک بروي دکمه اضافه به سبد خريد هر کالا، کالاي مورد نظر به اين قسمت اضافه مي گردد

جستجو

اعلام جزییات پذیرش دانشجوی دکتری پژوهش محور در دانشگاه آزاد اسلامی

دکتر واشقانی فراهانی معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی از تصویب بخشنامه پذیرش دانشجوی دکترای تخصصی پژوهش محور در دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد و گفت: ثبت نام متقاضیان از ۲ روز آینده در سایت دانشگاه آزاد اسلامی آغاز می شود.

وی از تصویب بخشنامه پذیرش دانشجوی دکترای تخصصی پژوهش محور در دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد و عنوان کرد: رویکرد پذیرش در دوره دکتری پژوهش محور دانشگاه آزاد اسلامی برآورده شدن نیازهای اصلی صنعت، دستگاههای اجرایی عمومی و بخش خصوصی  است.در واقع اهمیت این دوره در این است که در خدمت صنایع کاربردی و حل مسائل کشور است.

معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: در این دوره استادانی که با صنعت و جامعه در ارتباط هستند و به نوعی دارای پروژه های برون دانشگاهی هستند،  بخشی از هزینه های دوره را تقبل می کنند به این صورت که ۵۰ درصد هزینه به عهده استاد راهنما و ۵۰ درصد بقیه را دانشگاه آزاد اسلامی تأمین می کند. پس می توان نتیجه گرفت که در این دوره با ترتیبات اتخاذ شده دانشجو شهریه ای پرداخت نمی کند چرا که ویژگی  اصلی دوره دکترای تخصصی پژوهش محور ویژگی های کیفیتی این دوره است.

شرایط متقاضیان دکتری پژوهش محور

در گروه علوم انسانی دارای معدل ۱۸ و در گروه غیر علوم انسانی دارای معدل ۱۷ در مقطع کارشناسی ارشد.

تسهیلات ویژه دانشگاههای برتر:

در واحدهای جامع دانشگاه آزاد اسلامی و ۱۵ دانشگاه دولتی که در فهرست ۱۵ دانشگاه برتر کشور بر اساس داده های پایگاه استنادی Scopus هستنند، برای معدل ۱۷ ضریب ۱/۱ و برای معدل ۱۸ ضریب ۱/۵ اعمال می شود.

پذیرش دانشجو از میان دانشجویان استعداد درخشان

وی با تأکید بر اینکه دانشگاه آزاد اسلامی در این دوره از میان استعدادهای درخشان گزینش انجام می دهد، عنوان کرد: در دوره دکترای تخصصی پژوهش محور سختگیری هایی برای فارغ التحصیل شدن وجود دارد.

معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی  در ادامه افزود: در دوره های دکتری آموزش محور برای دفاع از رساله به یک مقاله علمی پژوهشی نیاز است اما در دوره دکتری پژوهش محور دو مقاله علمی پژوهشی برای دفاع از رساله مورد نیاز است. همچنین برای رشته های غیر علوم انسانی یک مقاله ISI در دوره دکتری آموزش محور مورد نیاز است که در دوره دکتری پژوهش محور دو مقاله ISI با ضریب تأثیر مورد نیاز است.

واشقانی فراهانی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی برای اینکه  بتواند سریعتر نتایج پژوهش را تبدیل به ثروت کند، مقرر کرده به جای  دو مقاله  ISI، یک ثبت اختراع بین المللی را برای دفاع از رساله بپذیرد و برای دانشجویان هنر نیز یک اثر بدیع هنری می تواند جانشین یک مقاله علمی، پژوهشی شود.

وی با بیان اینکه در دوره دکتری پژوهش محور برای اولین بار افرادی که دارای دکتری عمومی پزشکی و دکترای عمومی داروسازی هستند نیز می توانند پذیرش شوند، گفت: این افراد مشروط بر اینکه دارای معدل ۱۷ باشند، می توانند در دکتری مهندسی پزشکی و مهندسی بافت شرکت کنند.

معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: تمام واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی که مجوز پذیرش دکتری آموزشی پژوهشی را دارند، مجاز به پذیرش دانشجوی دکتری پژوهش محور با ظرفیت ۲۰درصد هستند. به این صورت که به ازای هر ۵ دانشجوی دکتری آموزش محور، می توانند یک دانشجوی دکتری پژوهش محور پذیرش کنند.

چگونگی پذیرش دانشجو در دوره دکترای تخصصی پژوهش محور

متقاضیان باید در سایت دانشگاه ثبت نام کرده و مدارک خود را در سایت بارگذاری کنند.افراد واجد شرایط به معاونت پژوهشی دانشگاه معرفی می شوند و برای هر رشته یک گروه داوران تعیین می شود که باید به تأیید رئیس دانشگاه برسد و زیر نظر معاون پژوهشی دانشگاه مصاحبه ها انجام می شود.

همچنین تعهد دانشجو مبنی بر اینکه زیر نظر یک استاد راهنما پروژه برون دانشگاهی را انجام دهد و  تعهد استاد راهنما مبنی بر اینکه نیمی از هزینه ها را بپردازد جزء مدارک متقاضی محسوب می شود.

اطلاعات تکمیلی در مورد این خبر با ارسال ایمیل و رشته به 09375308900

www.iransama.org

مجری منابع دکتری سراسری و آزاد


منوی موبایل