وب سایت رسمی بنیـــاد آموزشی پژوهشی سامـــا

(دارای شناسنامه واحد فرهنگی 100530 و نماد اعتماد رسانه برخط از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی)

مشاوره آزمون دکتری سراسری و آزاد 1402-1403

برای دریافت مشاوره آزمون دکتری در خبرنامه ساما عضو شوید. لطفا دقیقا موبایل و ایمیل و رشته تان و اینکه به مشاوره در چه زمینه ای از آزمون دکتری نیاز دارید را بنویسید.

سبد خرید شما

در حال حاضر سبد خريد شما خالي مي باشد
در صورت کليک بروي دکمه اضافه به سبد خريد هر کالا، کالاي مورد نظر به اين قسمت اضافه مي گردد

جستجو

توضیحات معاون دانشگاه آزاد پیرامون پذیرش دانشجویان دکتری

معاون سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد با ارائه توضیحات در رابطه با پذیرش دانشجویان دکتری در این دانشگاه گفت: سال گذشته حدود ۹هزار نفر در مقطع دکتری پذیرش داشتیم که امسال این تعداد به ۱۲هزار نفر رسیده است.

مجتبی علوی فاضل معاون سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، در واکنش به صحبت‌های علیرضا زاکانی نماینده مجلس شورای اسلامی پیرامون پذیرش دانشجویان دکتری در دانشگاه‌ آزاد گفت: سال گذشته ۹هزار و ۱۷۱نفر در مقطع دکتری قبول شده اندکه ثبت‌نام از آنها با مقداری افت انجام شد یعنی ۶۷۷۸ نفر ثبت نام کردند و امسال نیز قرار است ۱۲هزار نفر پذیرش داشته باشیم که امکان افت در زمان ثبت‌نام نیز وجود دارد.

وی با اشاره به طبیعی بودن مقداری افزایش در ظرفیت پذیرش دانشجویان گفت: پس از تجمیع ۴۱ واحد علوم و تحقیقات افزایش ۳هزارنفری داشته‌ایم که با وجود تصویب رشته‌های جدید طبیعی است.

علوی فاضل ادامه داد: البته همین میزان افزایش ظرفیت را نیز در راستای عدالت آموزشی و پراکندگی در سطح کشور انجام داده‌ایم.

علوی فاضل گفت: اگر قرار بود هشت برابر افزایش ظرفیت داشته باشیم با توجه به اینکه سال گذشته ۹هزار و ۱۷۹ نفر پذیرش کردیم امسال باید بیش از ۷۲ هزار نفر پذیرش داشتیم در حالی که ۱۲هزار نفر را پذیرش کرده‌ایم.

گفتنی است روز گذشته زاکانی اظهار داشته بود که دانشگاه آزاد ظرفیت دکترای خود را هشت برابر کرده است بدون آنکه ظرفیت ارائه خدمات به دانشجویان دکترا را داشته باشد.

منوی موبایل