وب سایت رسمی بنیـــاد آموزشی پژوهشی سامـــا

(دارای شناسنامه واحد فرهنگی 100530 و نماد اعتماد رسانه برخط از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی)

مشاوره آزمون دکتری سراسری و آزاد 1402-1403

برای دریافت مشاوره آزمون دکتری در خبرنامه ساما عضو شوید. لطفا دقیقا موبایل و ایمیل و رشته تان و اینکه به مشاوره در چه زمینه ای از آزمون دکتری نیاز دارید را بنویسید.

سبد خرید شما

در حال حاضر سبد خريد شما خالي مي باشد
در صورت کليک بروي دکمه اضافه به سبد خريد هر کالا، کالاي مورد نظر به اين قسمت اضافه مي گردد

جستجو

انتقاد شدید از تنزل سطح علمی پردیس‌های خودگردان-ضرورت شفاف سازی وزارت علوم در پذیرش دانشجویان در پردیس‌های دانشگاهی

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور زمان اعلام نتایج دکتری ۱۳۹۳ پردیس های خودگردان را اعلام کرد.

دکتر حسین توکلی گفت : آزمون پردیس های خودگردان برای پذیرش دکتری روز بیست و یک شهریورماه برگزار می شود . ظرفیت دوره دکتری ۱۵۶۱ نفر است و تعداد ۲۴ هزار و ۸۸ نفر ثبت نام کرده اند.

به گزارش خبرنگار مهر، مشاور عالی سازمان سنجش درباره تکمیل ظرفیت در دوره های کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی گفت:

پس از برگزاری آزمون های پذیرش ارشد و دکتری پردیس های خودگردان و بعد از اعلام نتایج پردیس ها در آخر شهریورماه و ثبت نام دانشگاه ها، فرآیند تکمیل ظرفیت در این دو مقطع در نیمه دوم مهرماه انجام می گیرد.

پردیس دانشگاهی خودگردان شعبه‌هایی از دانشگاه‌های دولتی در ایران است که با هدف پذیرش دانشجو در قبال دریافت هزینه ایجاد می‌شوند. پذیرش دانشجویان از طریق آزمون سراسری سازمان سنجش یا آزمون اختصاصی، بر اساس مقررات و آیین نامه‌های دانشگاه و با نظارت سازمان سنجش آموزش کشور صورت می‌گیرد.

برای دیدن لینک ها لطفا ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید.

شهریه پیش‌بینی شده برای این پردیس‌ها برای دوره کارشناسی ارشد مبلغ ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون ریال است و برای دوره‌های دکتری نیز بین ۳۰۰ تا ۵۵۰ میلیون ریال در نظر گرفته شده است.

برخی دانشگاه‌ها بیش از یک پردیس خودگردان دارند.

عضو فراکسیون دانشگاهیان مجلس، با انتقاد از تنزل جایگاه علمی دانشگاه‌ها از سوی پردیس‌های خودگردان آن‌ها، گفت: در پذیرش دانشجویان در پردیس‌ها باید شرایط لازم لحاظ شده و مصاحبه دقیق انجام شود.

محمدرضا پورابراهیمی در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری خانه ملت،‌ با انتقاد از تنزل جایگاه علمی دانشگاه‌ها از سوی پردیس‌های خودگردان، گفت: پذیرش دانشجو در پردیس‌های خودگردان دانشگاه‌ها باید با حساسیت و درنظر گرفتن شرایط لازم صورت گیرد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه نباید نگاه یکسانی در استخدام دانشجویان دانشگاه‌های سراسری و پردیس‌های خودگردان آن‌ها از سوی دستگاه‌های مختلف وجود داشته باشد، افزود: یکسان قلمداد کردن این دانشجویان در پذیرش و استخدام به تنزل مقام علمی دانشگاه‌‌های برتر کشور منجر خواهد شد.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با بیان اینکه تعیین تکلیف فارغ‌التحصیلان پردیس‌های خودگردان دانشگاه‌ها و همچنین شفاف‌سازی آن باید از سوی وزارت علوم صورت گیرد، گفت: باید شرایط پذیرش دانشجویان در پردیس‌های خودگردان دانشگاه‌ها با شفاف‌سازی از سوی وزارت علوم و حساسیت بالا همراه باشد.

پورابراهیمی، با بیان اینکه باید متولی پذیرش دانشجو در پردیس‌های خودگردان دانشگاه‌ها مشخص شود، تاکید کرد: باید با شفاف‌سازی‌ها مشخص شود دانشگاه یا وزارت علوم متولی اصلی پذیرش دانشجویان در پردیس دانشگاه‌ها است.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با یادآوری اظهارات وزیر علوم، ‌تحقیقات و فناوری مبنی بر پذیرش دانشجویان در پردیس‌های خودگردان با انجام مصاحبه از سوی دانشگاه، افزود: وزارت علوم باید تکلیف دانشگاه را در پذیرش دانشجویان پردیس‌ها مشخص کند که آیا دانشجویان مصاحبه شده مورد پذیرش هستند یا خیر؟

عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس، با بیان اینکه باید در جهت ارتقای جایگاه علمی دانشگاه‌ها فکر اساسی صورت بگیرد، گفت:‌ ابهام در دستگاه متولی پذیرش دانشجو در پردیس دانشگاه‌ها معضل بزرگی است که نیازمند ورود وزارت علوم برای رفع آن است.

منوی موبایل