وب سایت رسمی بنیـــاد آموزشی پژوهشی سامـــا

(دارای شناسنامه واحد فرهنگی 100530 و نماد اعتماد رسانه برخط از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی)

مشاوره آزمون دکتری سراسری و آزاد 1402-1403

برای دریافت مشاوره آزمون دکتری در خبرنامه ساما عضو شوید. لطفا دقیقا موبایل و ایمیل و رشته تان و اینکه به مشاوره در چه زمینه ای از آزمون دکتری نیاز دارید را بنویسید.

سبد خرید شما

در حال حاضر سبد خريد شما خالي مي باشد
در صورت کليک بروي دکمه اضافه به سبد خريد هر کالا، کالاي مورد نظر به اين قسمت اضافه مي گردد

جستجو

راه اندازی ارشد و دکتری رشته سلامت سالمندی در دانشگاه علوم بهزیستی

امکان ادامه تحصیل فارغ التحصیلان کار‌شناسی رشته سلامت سالمندی برای اولین بار در دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی فراهم شده و پذیرفته شدگان آن، از مهرماه امسال شروع به تحصیل میکنند.

سهیلا شهشهانی مدیر کل امور آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران افزود: تعداد پذیرفته شدگان در مقطع کار‌شناسی ارشد رشته "سلامت سالمندی" دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی، پنج نفر است.

وی با اشاره به تعداد کل دانشجویان در سه مقطع کار‌شناسی، کار‌شناسی ارشد و دکتری، گفت: حدود یک هزار و ۶۰۰ دانشجو در ۱۹ رشته توانبخشی و رفاه اجتماعی و یک رشته دستیاری روانپزشکی، در دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی مشغول تحصیل هستند.

وی با توجه به گستردگی رشته‌های توانبخشی و رفاه اجتماعی در دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی، افزود: اکثر رشته‌های این دانشگاه زیر نظر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است و فقط کار‌شناسی رشته "رشد و پرورش کودکان پیش از دبستان" و کار‌شناسی ارشد دو رشته "آموزش و پرورش کودکان استثنایی" و "مشاوره توانبخشی" زیر نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است.

شهشهانی در خصوص تعداد رشته‌ها و دانشجویان بخش بین الملل این دانشگاه نیز گفت: با پذیرش ۱۱۳ دانشجو در سالجاری برای مقطع کار‌شناسی ارشد بخش بین الملل، ۱۹۴ دانشجو از مهرماه امسال در مقطع کار‌شناسی ارشد در ۱۴ رشته توانبخشی و رفاه اجتماعی بخش بین الملل، تحصیل خواهند کرد.

وی ادامه داد: رشته "ژنتیک"، امسال برای اولین بار جزو رشته‌های بین الملل این دانشگاه قرار گرفته است که پذیرفته شدگان آن (کار‌شناسی ارشد) از مهرماه امسال، شروع به تحصیل می‌کنند.

مدیرکل امور آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی، همچنین از پذیرش دانشجو برای مقطع دکتری در بخش بین الملل سال تحصیلی ۹۴-۹۳ خبر داد و اظهار داشت: تعداد دقیق و رشته‌های مربوط به دکتری این بخش، تا شهریورماه امسال مشخص شده و با انجام مقدمات آن، از نیمه دوم (بهمن ماه) پذیرفته شدگان شروع به تحصیل خواهند کرد.

منوی موبایل