وب سایت رسمی بنیـــاد آموزشی پژوهشی سامـــا

(دارای شناسنامه واحد فرهنگی 100530 و نماد اعتماد رسانه برخط از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی)

مشاوره آزمون دکتری سراسری و آزاد 1402-1403

برای دریافت مشاوره آزمون دکتری در خبرنامه ساما عضو شوید. لطفا دقیقا موبایل و ایمیل و رشته تان و اینکه به مشاوره در چه زمینه ای از آزمون دکتری نیاز دارید را بنویسید.

سبد خرید شما

در حال حاضر سبد خريد شما خالي مي باشد
در صورت کليک بروي دکمه اضافه به سبد خريد هر کالا، کالاي مورد نظر به اين قسمت اضافه مي گردد

جستجو

خودداری شریف از ثبت نام ۲۰ دانشجوی پذیرفته شده دکتری ۹۳

۲۰ نفر از دانشجویان نمونه کشوری که با شرکت در کنکور سراسری دکترا و پس از آن مصاحبه حضوری دانشگاه صنعتی شریف در دوره دکترای این دانشگاه پذیرفته شده‌اند، اعلام کردند دانشگاه شریف از ثبت‌نام آنها خودداری کرده است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، حدود ۲۰ نفر از دانشجویان نمونه در کشور که با شرکت در کنکور سراسری دکترا و پس از آن مصاحبه حضوری دانشگاه صنعتی شریف، در دوره دکترای این دانشگاه پذیرفته شده‌اند، در تماس با خبرگزاری فارس اعلام کردند که دانشگاه صنعتی شریف از ثبت‌نام این دانشجویان ممانعت کرده است.

این دانشجویان بیان کردند که پاسخ مسئولان دانشگاه شریف برای عدم پذیرش آنها این بوده است که آئین‌نامه سازمان سنجش را قبول ندارند.

این دانشجویان اعلام کردند که معاون آموزشی دانشگاه شریف تهدید کرده است که از ورود آنها به دانشگاه ممانعت می‌کند و در نامه‌ای به صورت مکتوب و امضا شده به نماینده دانشجویان نوشته است: «ما با انتقال این دانشجویان به دانشگاه‌های دیگر موافق هستیم».

یکی از این دانشجویان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس می‌گوید: با وجود تأکید رئیس کمیته آموزش عالی و آموزش پزشکی مجلس شورای اسلامی و حمایت وزارت علوم و سازمان سنجش از آئین‌نامه مکتوب پذیرش دانشجویان دکترا، دانشگاه شریف با شکستن همه قوانین و مقررات ملی و ضایع کردن حقوق مسلم ۲۰ دانشجوی نخبه، در حال تحمیل نظر خود است.

به گفته وی، این ۲۰ دانشجو از لحاظ علمی و پژوهشی در سطحی قرار دارند که می‌توانند از بهترین دانشگاه‌های آمریکا و اروپا پذیرش بگیرند و مسئولان کشور نباید به این مسئله بی‌توجه باشند.

وی می‌گوید: جوانان نخبه‌ای که با از خودگذشتگیِ تمام، کشور سربلند ایران را به کشورهای دیگر ترجیح داده و  با وجود سختی‌های بسیار تصمیم به تحصیل در ایران گرفته‌اند، نباید این چنین تخریب شده و مورد بی‌احترامی قرار گیرند.

این امر موجب نگرانی شدید این دانشجویان و خانواده‌های آنها شده است و پیگیری‌های مستمر از وزرات علوم و سازمان سنجش هم تاکنون نتیجه‌ای نداشته است، به همین منظور با رئیس دانشگاه صنعتی شریف تماس گرفتیم.

رضا روستاآزاد رئیس دانشگاه صنعتی شریف در این رابطه گفت: دانشکده‌های دانشگاه شریف اعلام کردند که سازمان سنجش تعداد بیشتر از آنچه ظرفیت دانشکده است را معرفی کرده و دانشکده پذیرش این تعداد داوطلب را ندارند.

وی افزود: امروز در جلسه‌ای این مشکل را حل می‌کنیم.

منوی موبایل