وب سایت رسمی بنیـــاد آموزشی پژوهشی سامـــا

(دارای شناسنامه واحد فرهنگی 100530 و نماد اعتماد رسانه برخط از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی)

مشاوره آزمون دکتری سراسری و آزاد 1402-1403

برای دریافت مشاوره آزمون دکتری در خبرنامه ساما عضو شوید. لطفا دقیقا موبایل و ایمیل و رشته تان و اینکه به مشاوره در چه زمینه ای از آزمون دکتری نیاز دارید را بنویسید.

سبد خرید شما

در حال حاضر سبد خريد شما خالي مي باشد
در صورت کليک بروي دکمه اضافه به سبد خريد هر کالا، کالاي مورد نظر به اين قسمت اضافه مي گردد

جستجو

جزئیات آزمون دوره‌های دکترای نیمه‌متمرکز ۹۳ پردیس خودگردان دانشگاه‌ها

حسین توکلی مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، گفت: ثبت‌‌نام برای شرکت در آزمون دوره‌های دکترای نیمه‌متمرکز سال 93 پردیس خودگردان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی منحصرا از طریق سایت سازمان سنجش از تیرماه آغاز شد و در روز دوشنبه 30 تیر ماه پایان یافت.

وی افزود: در این آزمون 24 هزار و 88 داوطلب ثبت‌نام کردند و از این تعداد 8 هزار و 90 نفر زن و 15 هزار و 998 نفر مرد هستند، به عبارتی دیگر  33/59 درصد ثبت‌نام‌کنندگان زن و 66/41 درصد آنها مرد هستند.

مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به جزئیات این آزمون، یادآور شد: شرکت‌کنندگان در این آزمون به سوالات همه دروس شامل دروس تخصصی، استعداد تحصیلی و زبان انگلیسی پاسخ می‌دهند،‌ ضرایب دروس در هر یک از رشته‌ها عبارت از دروس اختصاصی به عنوان یک ماده امتحانی با ضریب 4، استعداد تحصیلی ضریب یک و زبان انگلیسی نیز با ضریب یک است. در کد رشته امتحانی زبان و ادبیات عرب به جای زبان انگلیسی عمومی زبان عربی عمومی در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه سوالات تمام دورس به صورت تستی و 4 گزینه‌ای است، تاکید کرد: این آزمون در 7 گروه آموزشی و 144 کد رشته امتحانی؛ 36 کد رشته  علوم انسانی، 29 کد رشته  علوم پایه، 31 کد رشته وفنی و مهندسی، 30 کد رشته وکشاورزی و منابع طبیعی، 3 کد رشته  هنر، 9 کد رشته  دامپزشکی و 6 کد رشته امتحانی زبان برگزار می‌شود.

توکلی تصریح کرد: کارت شرکت در آزمون دوره‌های دکترای نیمه‌متمرکز سال 93 پردیس خودگردان دانشگاه‌ها و موسسات ‌آموزش عالی به همراه برگه راهنمای مربوطه سه‌شنبه 18 شهریورماه روی سایت سازمان سنجش قرار داده می‌شود.

وی اضافه کرد: براساس برنامه زمانی پیش‌بینی شده آزمون دوره‌های دکترای نیمه‌متمرکز سال 93 پردیس خودگردان دانشگاه‌ها و موسسات ‌آموزش عالی صبح روز جمعه 21 شهریورماه در شهرستان هر یک از مراکز استان‌های کشور برگزار می‌شود، البته به جز استان مازندران که آزمون آن در شهرستان بابلسر و در حوزه‌های امتحانی مربوطه برگزار می‌شود.

مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: ظرفیت پذیرش امسال دوره‌های دکترای نیمه‌متمرکز سال 93 پردیس خودگردان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی یک هزار و 561 نفر است.

منوی موبایل